Tisdag

I morse när jag skulle fixa frukost letade jag efter osten. Kunde inte hitta den. Måste vart sinnesförvirrad igår och slängt den när smöret var slut. Vet inte hur jag tänkte där. 

Så, då var sovrummet klart och badrummet också klart. 
Vi använder ju inte duschen här uppe, utan bara den i källaren så nu är den skurad här uppe och kommer användas mest som avlastnings "rum". Typ skurhink och sånt. 
Kommer även ha skötbordet där inne så man slipper flytta på de när man ska in i skåpen.

Klantiga jag ( osmidiga ) råkade hälla ut Ajax flaskan på badrumsgolvet. Den stod på pallen, och jag skulle vända mig om. Japp, de var bara att sätta sig på knä och torka upp. 

Liam och Leya lekte bra tillsammans på förmiddagen. Hittade på bus, men vilket barn gör inte de liksom. 
Plockar fram de jag plockat bort osv. 

Hämtade Elias på dagis och åkte och handlade. Kom hem med saker, men inte de som jag skulle köpa som var mest akut. Hushållspapper. Suck!

Träffade R i affären och Elias blev jätte glad. Han längtar verkligen till Lördag när han ska få sova hos henne. 

Ringde barnmorskan idag med, mest för att rådfråga henne om hur jag ska göra imorgon. Har en tid till henne, men Leya har kvar sina prickar ännu. De är inte vattkoppor iaf. Inga vätskefyllda. 
Förklarade att de antagligen var efter sprutan.
Men hon tyckte vi skulle boka om eftersom hon nyligen fått penicillin och de kan vara annat. Vi chansar inte. 
Så de får bli nästa onsdag istället. Så jag hinner till läkaren innan och kommer då veta hur bebis ligger osv.

Just nu är jag riktigt trött i kroppen, att städa och greja hela dagen tar verkligen på krafterna. 
Men jag har återfått lite energi iaf. Bara kroppen som hindrar mig just nu.
Nu ska jag gå och göra mig iordning och lägga mig. De är ju en dag imorgon med :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0