Stressad

I Fredags fick jag tag på förskolechefen. Kände att jag behövde få reda på om hon kommer godkänna Liams extra timmar, eftersom att jag ville att de skulle komma igång på Måndagen. Men hon påstår att hon inte fått några papper om de. 

Jag vet att BVC skickade den på onsdagen veckan innan så de borde ju ha kommit fram. 
Men hon godkände de iaf via telefon. När jag förklarade. 

Så från Måndag får även Liam gå varje dag 7-12.

Liam älskar dagis och trivs jätte bra. Så att han går lite extra tror jag han kommer gilla. 

Anledningen är att jag ska få mer avlastning här hemma. 
Just nu är schemat fullbokat de dagar pojkarna är på dagis. Allt som har med utredningen att göra tar tid. Ingen tar emot kl 7.30 heller utan de är ju 8 eller 9. Så där försvinner tid. Och vart jag än ska så tar de 30-40 min att ta mig dit, sen är man där runt 30-60 min och sen lika långt hem igen. Så ska jag vara någonstans 9 är jag inte hemma förrän 10.30 och då ska Leya ha lunch och sen hämtas pojkarna. 

Behöver jag säga att jag längtar tills allt med utredningen är klar? Jag hinner inte ens åka och handla på andra ställen än här i Mjöbäck. För tiden finns inte. 

Och de är ju inte bara utredningen. Barnmorsebesök varannan vecka nu, och så ska Leya till BVC för 18 mån kontroll och spruta. Sen är de till förlossningsläkaren, och då måste jag åka ända till Borås. Vilket tar strax över timmen dit, en stund där och timmen hem igen. 

Och sen när bebis kommit är de ju BVC oftare igen med. Gahh. Men då ska ju utredningen vara klar. V 49 räknar socialen med att vara klara. Så skönt om de går att hålla de. 

Och emellan detta ska jag försöka jobba. Fast de sista nu har Bosse gjort mitt på kontoret också för jag har verkligen inte hunnit. Tur man har en förstående chef ;-)

 Så nu med 2 extra dagar i veckan för Liam gör att jag kan lägga om planeringen, hoppas detta kommer bli bra nu. 

Känner även att hemmet förfaller. Orken är borta, orkar inte ens packa upp påsar efter handling. Utan de står fullt i vårt sovrum. Måste få bort de för snart ska bebisens säng upp och stå där. Städningen görs på helgen med hjälp av B och E. För jag får inte ihop de. Kroppen strejkar och jag måste ligga en stund på dagen för att inte värken ska ta över helt. 

Oj vad långt de blev.. Sorry





Kommentarer
Postat av: annelie

Hej jag halkade in här av bara farten, vad är det för utredning ni skall gå på?
Vilka fina barn ni har väntar ni en till också?
Grattis
Fortsätter att titta in här fast ålderskillnaden är stor mellan oss
Annelie
Thibia.blogg.se

2013-11-05 @ 16:17:08
URL: http://thibia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0