Öron

Alltså, hur får man ett barn att lyssna? Han lyssnar om de är något som gynnar honom, han lyssnar när jag pratar med andra, han lyssnar när jag säger något till småsyskonen. 

Hur får man en 5 åring intresserad? Allt man har att säga är tyvärr intee intressant för honom och jag har svårt att få han intresserad av de jag säger. Säger jag något till han har han glömt de 5 sekunder senare och man får återupprepa sig HELA tiden. 

Mitt tålamod klarar inte 30 upprepningar av samma sak. 
Jag har ju inte bara han som behöver uppmärksamhet. Så mitt humör är inte de bästa när han sätter igång. Så ja, jag låter arg. Medt av tålamodsbrist av tjatande. 

De ska bli skönt att komma iväg en stund ikväll. På föräldrarmöte, tack farmor att du passar barnen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0