Lördag

Ingen sovmorgon här inte. Vid 5.30 hör jag Elias börja leka och banka med leksaker. Fick gå upp och säga till honom. Sen vid 6 började Leya ropa, men ignorerade henne en stund ( hon var glad ) vid 6.35 ropade hon mer och mer och högre och högre så då fick Bosse gå upp och hämta. 

Sen kom alla barn in i vår säng och samsades en stund framför teven. 
Så sällan dem håller sams i vår säng.

Bosse fixade frukost medans jag packade upp allt jag handlade igår ( orkade inte igår )
Åt frukost och fortsatte plocka upp. 

Bosse har städat källaren efter snickarna. Putsat Leya och Liams fönster. Satt tätningslist vid altandörren så att de inte ska dra vid golvet. ( + dragit sönder handtaget på altandörren ) dammsugit och tvättat golvet uppe. 

Jag har plockat undan uppe, bytt sängkläder, bytt gardiner, dammat och skurat toalett. 

Känns så skönt när hela familjen hjälps åt och man inte är ensam med allt. 
Barnen har bråkat och tjafsat konstant. Vi har fått dela på dem flertalet gånger. 

Barnen la sig för vila vid 13.45. Lite sent men allt för att vara med pappa så mycket som möjligt. 

Adventsljusstakarna ska jag försöka få upp ikväll med. Om jag orkar. Annars tar jag de imorgon. Ska försöka få städat av mellanplan med. ( storstädet är ju klart, då bara vanlig städning ) 

Nu 14.30 åkte Bosse till Stenungsund för att gå på julbord. Och imorgon åker han och jobbar kl 11. Så han kommer inte hem emellan. Så denna veckan blir de lång vecka. Ser honom inte förrän på fredag nästa vecka igen. Nu håller jag tummarna att bebis inte har bråttom ut ( men varför skulle han de? Dem andra har ju stannat lääänge )
Dessutom förutom att jag är ensam med barnen imorgon så är dagis stängt på måndag med. Så då är jag ensam då med. 

Just nu sitter jag och tar igen mig en stund. De har gått i ett sen barnen vaknade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0