Första besöket

Jag och Elias hade planerat frukost på sjukhuset innan vi skulle in. Men de var stängt och öppnar inte förrän 8.30 nu på sommaren. Och de var ju då vi skulle vara där. Så de fick bli att snabbt åka till mc donalds och köpa frukost.

Idag var första besöket för Elias hos psykologen.
De gick bra men jag såg hur otålig han blev. Hoppas även hon såg de.
Först skulle dem bygga i en inne sandlåda. Hur de såg ut i Mjöbäck valde Elias.
Han byggde vår trädgård, dagisgården och Kyrkan.
Sen när han var klar med de bara han rev allt och började laga soppa i en kastrull osv. De var svårt att få honom från sandlådan, men efter typ 10 min gick han med på de. ( 10min efter att psykologen sa att han skulle avsluta )
Då var de dags att jobba med lite klossar. Psykologen la röda och vita klossar i ett mönster som E skulle lägga på samma sätt. Och hon tog tid på hur länge de tog.
E blev stressad av de och de blev mycket fel pga stress.

Sen fick han leka i sanden 5 min som avslut innan vi skulle gå hem. Men han drog ut på tiden få med. Ska bara.

Jag satt bara och tittade och lyssnade. Tänk vilken skilldnad på lek de är när han får bestämma, när han får ha en vuxen själv och ingen som avbryter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0