Vecka 1

1 vecka med LCHF, har ätit strikt och mår bra i magen. De är den största anledningen till att jag äter LCHF. Men visst har de en fördel att man även går ner i vikt,
Jag försöker lära mig att tycka om smör smaken, vilket är lite svårt tycker jag. Men jag försöker eftersom de är väldigt mättande
 
Vecka 1 nu har jag tappat 2,5 kg ( mycket vätska i början, jag vet.) Men de är iaf en sporre. Jag är aldrig hungrig, äter 2 mål mat om dagen och mår kanon.
 
Läser 2 stora bloggar som handlar om LCHF. I den ena kan man läsa om periodisk fasta. ( PF ) vilket innebär att man inte äter på 16 timmar och sen har du 8 timmars ätar tid. Och de har funkat bra för mig. Kroppen vänjer sig snabbt att inte äta på dessa tider.
Jag äter alltså min första måltid vid 11-12 och sen vid 18-19 tiden. Är inte hungrig däremellan så de är lätt.
 
De som är så otroligt svårt är att jag är en vanemänniska, jag är van att äta ofta, pga alla kolhydrater har jag gått och vart små hungrig/ sugen hela tiden. Så detta mönster ska brytas nu.
Jag har en lång resa att vandra. De kommer ta tid. Jag kommer ha dalar och toppar. Men nu SKA jag lyckas. Jag vet att lchf gör att jag mår bra, de svåra är att inte överäta lchf mat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0