Söndag

Söndagen bestod av att greja här hemma lite. Ville hunnit med mer, men får se om jag hinner de nästa helg.
 
Jag gjorde en fläskfilé  gryta( jag använde fläskyttterfilé ) men wokgrönsaker, En riktigt god LCHF gryta. Mycket mättande. Recept kommer senare.
 
Städade övervåningen grundligt efter renoveringen. Rensade bland leksaker och sorterade upp i backar. Har vart slapp med de den sista tiden så de såg ju iy som kom och hjälp mig bland leksakerna.
 
Mycket tjaffs och bråkande med min 4 åring. De går åt fel håll igen, men jag hoppas de rättar till sig med tiden igen.
De är de här som händer när han träffat HENNE, och de tar lååång tid innan vi kommer tillbaka till de normala igen.
 
Bosse grejade på kontoret en del.
 
Bosse skulle åka till furulid och hämta släpet och lasta bilen och då fick pojkarna åka med. Snacka om överlyckliga pojkar =)
 
Dagen gick fort, medans barnen vilade middag satt jag och Bosse och tittade på lite inspelat på tv. De glöms lätt bort eftersom de finns att göra hela tiden här hemma, men ibland behöver man ta tid att bara göra något mysigt med,
 
Elias har kommit in i någon fas för att slippa lägga sig på kvällen.Dagen före julafton började de, då hörde han ormar i hela källaren. När vi nu har fått han lugn med de ( han sover med hörselskydd på ) så har han börjat med att han tycker att de luktar brandrök i källaren och tror att huset ska brinna upp. Men vi fick lugnat honom  med de med. Bosse tog in en doftgran från lastbilen.( de luktade ingenting när jag var nere )
 
Liam vill inte somna heller på kvällarna, springer upp. Men för han är de nog att han känner på sig att pappa kommer åka och jobba eftersom han ser pappa bära ut saker till lastbilen.
 
Leya hade svårt att somna, vaknade och fick komma ner en stund. Men hon har börjat att inte vilja ha vällingen ( samma ålder som Liam ). Tråkigt när barnen inte vill ha välling tycker jag. För jag tycker de är mysigt att sitta ner och gosa och ge vällingen. Men men inget att göra.
 
Jag spelade Bingo Lotto också, och vann en ny lott på 3dje spelet. Även om de inte var stor vinst så var de något och de känns kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0