Skönt

De var skönt att få sova en stund mitt på dagen idag. Känner att jag fick samlat lite nya krafter.

Idag gjorde jag kokt torsk med äggsås. Så underbart gott och så mättande.
Gjorde samma mat till Leya utan ägg bara. Hon fick vanlig gräddsås. Hon brukar inte vilja ha den mat jag lagar, hon brukar bara spotta ut men idag åt hon en stor portion så jag antar att den var godkänd då :-)

Kvällarna innebär ganska mycket gnäll här hemma. Leya vill att man sitter med henne eller åtminstonde att man bär henne. Och samma med Liam. Inte lätt om man behöver göra något som att plocka i diskmaskinen exempel.
Men när jag sätter mig i soffan/ på golvet så sitter båda på mig och Liam hänger på mig och släpper inte.
Elias är oftast fast vid teven på kvällen. Särskillt nu när vi tagit bort möjligheten att se tv mitt på dagen. De får man bara göra om man är sjuk.
De har vart alldeles för mycket tv här hemma av ren lathet från mig. Men när de gått så långt att barnet bara skriker så fort han inte får se tv måste något göras.
Så nu är de en stund innan dagis om han är iordning och de finns tid kvar och efter 17.30 på kvällen. Men bråkas de med att göra sig iordning med pyjamas och borsta tänderna stängs teven av då med.
Än så länge tycker jag att de fungerat bra. De peppar honom att sköta sig dem stunderna iaf för han vill ju gärna se på tv.

Nu ligger alla barnen. De innebär min egentid. Jag har en del energi över efter vilan. Hade tänkt stryka dukar och lite små pill. Men glömde ta upp strykbrädan och strykgärnet. Och går jag ner vet jag att Elias kommer börja prata och svårt att komma till ro. Så jag tar kanske de imorgon istället.

Liam har idag fått första dosen med hostmedicin. Han ville inte dricka den så jag blandade i lite saftvoch då drack han den.
Hoppas att den kommer hjälpa honom för hostan är riktigt jobbig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0