Sjuklingar

Liam har sovit sig igenom natten. Hört han hosta några gånger bara. Dock väldigt förkyld fortfarande men tät näsa och hosta.

Leya däremot har inte sovit i natt. Vi satt i soffan fram till 01. Men eftersom hon ändå ville ligga ner så la vi oss i sängen istället.
Hon är jätte tät och svårt att andas genom näsan, och hon vill ju gärna ha sina fingrar i munnen men lärde sig tillslut att de inte var någon idé. Slummrat lite till och från, men vaknat i ren panik när hon inte fått luft via näsan.
Somnade ordentligt kl 06 och 06.30 ringde min klocka.

Kan ju meddela att jag inte är piggelin idag. Kommer nog bli en hel del kaffe och vila om alla barnen kan tänka sig att vila på dagen idag.

Har använt koksalt, nässug och nässpray i natt till lillan utan några bra resultat.
Liam skulle behöva hostmedicin och vi behöver mer koksalt och nässpray. Men jag klara inte att köra till Svenljunga idag. Alldeles för grötig i huvudet. Så har dem inte de här på ica får jag vänta och hoppas att morgondagen blir bättre med sömn osv.

Nu ska jag gosa vidare med Liam i soffan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0