Sjukdomar

Sjukdomarna fortsätter här hemma. Leya vaknade och var rossligare än igår.
Elias och Liam var på dagis idag och jag och Leya skulle åka till Skene och handla inför helgen. Ska ha ett sista kalas för Liam. Farmor, Gert, Johan och Lisa kunde inte komma när vi hade kalaset så vi tar de nu istället.
Iaf, när vi kom till Örby hörde jag hur Leya började hosta och de lät som hon kräktes.
Stannade bilen och gick ut för att kolla och japp, hela hin var nerspydd. Satan. Tur jag hade hushållspapper i bilen, för jag hade glömt skötväskan hemma. Torka, torka. De var bara slem som hon spydde upp, lilla tjejen.
De var bara att vända hem igen, kunde ju inte gå i affären med nedspydd tjej.

Ringde bvc på väg hem. Eftersom hon vart förkyld och hostig i snart två veckor ville jag ha någon hjälp för henne. Eftersom hon blivit sämre på två dagar.
En läkare skrev ut mollipekt. Hoppas detta kan hjälpa henne nu.
Blir hon sämre ska vi komma in så en läkare får titta på henne.

Tack Gun för att ni hämtade medicinen till Leya. Så behövde jag inte åka iväg med alla barnen i eftermiddag.

Nu hoppas jag att vi slipper så mycket mer sjukdommar. De är helt galet. 2 hela månader med sjukdommar. Är så sjukt less på detta nu.


Kommentarer
Postat av: Therese

Hoppas att ni snart får vara helt friska! Jobbigt när det bara avlöser varandra hela tiden.
Jag har också fått mollipect till Tilda när hon var lite. Men då var det väldiga skriverier om just den medicinen, så vi skippade att ge den.
Ge den inte på kvällen iaf, eftersom barn lätt blir speedade och får hjärtklappningar av den.

2013-02-01 @ 10:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0