Seg...

Idag är jag seg i huvudet. Att vara vaken hela natten är verkligen inte min grej, haha.
Jag somnade äntligen 01.45 efter att ha vridit och vänt mig sen 22. Kl 02 börjar babyvakten gå igång och Leya var vaken, Liam vaknade också när jag hämtade henne men somnade igen. Leya ville inte ligga i vår säng så jag gick ut i fotöljen och där gosade vi till 05.15 då Leya fick välling och sen somnade i resesängen i vårt rum.
05.30 somnade även jag och fick sova till 10. Elias låg i soffan och tittade på tv och dem små sov gott.

Jag har haft sån tur med barnen när dem har vart små att dem sovit bra på nätterna och att alla barnen har sovit middag samtidigt. Jag har verkligen fått tid för mig själv både på kvällarna och en stund på dagen.
Men nu är de slut med de. Varken Elias eller Liam sover på dagen numera. Liam har börjat krångla med läggningen på kvällen när han sovit middag även om han bara sovit 30-60 min. Så nu i några dagar har han inte sovit middag ( med undantag från igår pga feber ). Han blir extra "glad" skrattar och flummar runt när han blir trött så de är inga inga svårigheter att ha han uppe.
Värre är de med Elias som blir så grinig och jätte trotsig när han blir trött.
De är verkligen som natt och dag på dessa pojkarna. Elias som är 4 år är som en 2 åring i humöret ( eller hur man ska beskriva de ) Och Liam som är 2 år är mer som 4 år. Hmm så svårt att bestkriva de i text. Låter bättre när man pratar om de.
Idag är iaf första dagen jag har alla barnen själv hemma som dem inte sover middag. Får se hur detta ska gå.

Just nu leker dem lugnt iaf och jag njuter av en kaffe medans jag bloggar och försöker engagera mig i barnes lek ( Elias kommentar: Men mamma hur kan du göra så många saker samtidigt? Svar: För jag är mamma ) Då skrattade han gott.

Dags att leka lite, ska komma på nån middag idag med... Snark

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0