Onsdagen

Elias bra i magen igen, skönt. Undrar dock fortfarande vad de kan ha vart på Elias. Men men. Liam är inte längre lös sedan sin födelsedag. Skönt.
Alltid skönt när barnens magar mår bra.

Vi var ute och lekte i snön en stund på förmiddagen. Elias drog Liam i pulkan en stund tills Liam ramlade ur, sen va Liam sur tills vi gick in. Han har sånt humör denne lille kille, och han kan sura en bra stund.
Leya accepterade att sitta i vagnen medans jag skottade snö, men så fort jag var klar skulle vagnen rulla annars började hon skrika.

Sen gick vi in och barnen fick pannkakor till lunch. Alla barnen somnade en stund av trötthet efter uteleken.

Liam är oftast jätte grinig/ mammig efter han har vilat. Och om jag inte tar upp honom och har han på höften blir han såå arg och ledsen. Så jag försöker ta en stund efter vilan som jag sätter mig med honom och myser och de uppskattar han. Men gud nåde om jag gör så med Leya. Han blir helt vansinnig om någon annan behöver sin mamma så som han behöver mig. Han ställer sig bara och skriker.

Och sen va de dags att fixa middagen. Köttfärsgratäng med blomkål/ broccoli
Barnen åt bra och Liam åt min vitlökssås med sked och blev arg när han inte fick mer.

Vid 19 kom barnen i säng utan protester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0