Inte som planerat

Åhh vad bag ville gå under jorden en stund idag. Kännde mig inte riktigt bekväm i situationen som uppstod.

Efter dagis idag åkte jag och barnen till Gekås för att handla vissa saker. En timer till motorrmaren så jag slipper gå ut kl 6 för att starta den ex. Plus att jag vill ha någon mer uppsättning hand handdukar. Har bara en men lika färger till alla och tycker de ser så tråkigt ut med massa olika.
Men kom inte hem med allt.

Vi åkte upp för att ta en fika, kaffebaren. Trodde de var stängt, för de fanns inte en enda människa där inne. Men nejdå, de var öppen. Satt där helt ensam med barnen.
Dem håller även på att filma för en ny säsong Ullared och film teamet stod utanför och intervjuade Boris.
Plötsligt säger Elias att han måste gå och bajsa och snabbt. Så han gick dit medans jag satt kvar med de små. Efter en miten stund kommer Elias i korridoren ( Boris hade gått men filmteamet stod kvar med kameran avstängd ) ropar in till mig: mamma jag hann inte. Jag bajsade på mig. Där ville jag gå under jorden. Jaja barn är barn och skäms inte för de.
Plockade upp de små och följde med Elias in för att tvätta han osv.
På väg ut behövde han igen. Hann till toa iaf. Hoppas hoppas inte detta är magsjuka, löst va de men hoppas de inter magsjuka.
Gick till kassan med de vi hade i vagnen och åkte hem. En gång behövde han på toa efter de. Kvällen har vart lugn och han har ätit och druckit och har inte ont i magen. Han var med mig ute och skottade smö över en timme och massa energi. Han ville dock ha blöja utifall han inte hann in. Men han klarade sig.
Hoppas de bara är något han fått i sig som behövde ut.

Men vi tar de säkra före de osäkra och barnen blir hemma resten av veckan.

Nu har han lagt sig, och ville själv ha blöja på sig om han inte hann på toa. Och de fick han, men påpekade att den endast fick användas om de krisade sig. Han ska jubinte ha den för att slippa gå på toa.

Tack Hanna för att du är så snäll och handlar för mig imorgon. Känner mig inte säker att ta med E ut ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0