Måndag

Idag började barnen dagis kl 9. Jag började öven "jobba" idag. Kommer sköta vissa saker på kontoret vilket ger mig lite frihet i att välja mina tider själv beroende på aktiviteter och humör på barn.
Jag vill inte att Liam ska sova på dagis, för de blir för kort tid eftersom jag då skulle hämta kl 13. Men för att personalen ska få ut sina raster behöver dem att dem små ligger.
Liam protesterade högljutt idag när dem skulle få han att vila en stund.
Jag vill inte heller hämta innan lunch på dgis, för då måste jag ta den tiden när jag är hemma till att fixa lunch innan barnen hämtas. Och då vill jag ju lägga tiden på kontoret så jag slipper att göra de när barnen är hemma. För helst vill jag ju slippa sitta på kvällarna.

Men med lite prat med dagis så får de bli 9-12 varje dag. Då har jag 3 tim jag kan lägga på kontoret, så länge Leya går med på de.
Vi testar detta och jag tror de kommer bli bra.
Barnen hinner då vara med på samling på fm och ute lek + att dem får lunch innan jag hämtar dem.

Elias ser fram emot att äta lunch varje dag på dagis, han gillar verkligen de. Nu blir de smma rutiner varje dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0