Dagen

Började dagen med att åka ner till dagis och lämna pojkarna. Efter frukost då såklart.
Sen vidare ner till bilverkstaden för att dem skulle kika på vad de kan vara som låter ibland.
Jag tog då en promenad med Leya hem så åt jag frukost ( smakar bättre efter en promenad ) Leya lekte och njöt nog av lugnet här hemma och tystnaden.
Passade på att städa mellanplan och Leya ålade runt i vardagsrummet.
Efter att Leya ätit lunch tog vi en promenad ner till verkstaden igen för att hämta bilen. Och dem hittade inget synligt fel. Nähä.
Hämta hem pojkarna och så la dem sig för att vila. Elias var på hugget efter vilan. Röjde runt bland mina saker i källaren och härjade.
Hoppas på snabbt återgående, att de är för att han har vart sjuk osv. Jaja, bara till att förklara bla bla bla.

Liam är en riktigt gosig kille. Vill gärna att man ska bära honom och han lägger huvudet på min axel. Eller sitta med honom och bara mysa.
Leya vill också gärna gosa så de är lätt att man hamnar på golvet och barnen klättrar upp och gosar. Mysigt.
Bara inte Leya kommer upp först, för då kommer Liam och puttar bort henne från HANS mamma. Hon får gärna komma upp efter att Liam gosat först.
Undra när denna svartsjuka ska ge med sig lite. Dem får ju plats båda två samtidigt.

Efter ännu mer bråk från Elias så tröttnade mamman i huset. Orsak tar jag inte upp här.
Så de blev tidig säng gång. 17.50 låg han i sängen klar för att sova.
Vet ju när han bråkar osv så är han trött och då hjälper de inte att tjata och säga till.
Liam tyckte de var kul att vara nere och lägga Storebror. Han hoppade runt i sängen och ville lägga sig tillsammans med Elias. Haha, men de skulle nog bli slagsmål mer än sömn.

Gjorde iordning dem små och Liam tittade på polisbilar på tv. De är typ de enda han tittar på på tv. Polisbilar och lastbilar.
När dem la sig sen så tror jag dem somnade bägge två direkt. För bag hörde inte ett ljud uppifrån.

Jag passade på att gå ner på kontoret när barnen ändå sov tidigt. Fick skrivit loggen iaf innan farmen började.
Eftersom jag inte fick gjort kontoret när pojkarna var på dagis får jag ju ta de när dem sover då. Fördelen med att jobba hemifrån.
Samma på tisdagar när vi är på kyrkans barntimma.

Nu har jag sett farmen och håller på att se familjen annorlunda. Sen blir de att se Ullared innan sängen kallar tror jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0