Alla Hjärtans Dag

Alla Hjärtans dag. Vad är de man firar? Kärleken? Gör man de bara en gång om året? Snacka om att alla förhållanden iså fall bör dö ut.
Är de inte bättre att visa sin kärlek i vardagen och göra spontana saker istället för att fokusera oå en dag?

Jag kommer ihåg i skolan på alla hjärtans dag. Man skrev kort till dem man tyckte om eller var tillsammans med.
Men varje år blev jag lika besviken. För jag fick aldrig något själv. Jag var mobbad i många år i skolan och man mådde verkligen inte bättre en sån här dag.

Nu har jag min familj. Jag vet att jag är älskad och jag älskar dem tillbaka. Men varför fira en speciell dag. Jag vill hellre göra något spontant vilken dag som helst. Typ gå ut och äta eller vad som helst tillsammans.

Nä nog om detta. Jg tycker iaf att de är en löjlig dag att fira


Kommentarer
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

Ja, de där nejlikorna man skulle skicka hit och dit. Just då tyckte jag det var roligt att skicka något till den man spanat på ett tag, utan att han visste att det var jag såklart, men när man är i den åldern tänker man kanske inte så mycket längre än så. Jag förväntade mig inte att få massor av blommor som vissa fick, men att skolan ens uppmuntrar till en sån grej som helt klart får människor att må dåligt. Helt otroligt.

2013-02-14 @ 11:48:05
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0