Onsdag- möte på dagis

Åh vad jag avskyr morgonen här hemma. Bråk från Elias så fort han kommer upp från sitt rum. Får han inte som han vill slänger han sig på golvet och gallskriker tills han väcker dem små. Så ner på rummet igen tills frukosten var klar. Då skulle han minsann ha yoghurt, men jag sa att de var macka idag och då skrek han för de. SUCK!
Han fick välja att äta sin macka eller vara utan och han sprang ifrån köket så jag tolkade de som att han inte skulle ha mackan och plockade undan.
Då kommer han igen och ska minsann ha macka, men jag hade plockat undan så de blev ingen ( packade med den till dagis så han kunde äta den där )
 
Sen äntligen var de dags att åka, men så skulle vi ju åka till Överlida och lämna Leya till farmor först. Och då skulle de bråkas och skrikas i bilen för att han inte fick åka till dagis direkt.
Vad man än gör så blir de bara bråk. Även om han får de som han säger att han vill så blir de bråk...
 
Idag fick Liam vara lite extra på dagis en stund för jag skulle  vara på möte med 2 dagisfröknar och specialpedagogen.
Vi pratade om han dåliga och bra sidor och försökte komma fram till hur vi ska jobba med honom. Och de vi kom fram till hur dem skulle jobba på dagis tycker jag låter bra.
Tanken är ju att jag ska försöka jobba på ett liknande sätt här hemma. Men de är inte lätt för mig som är ensam hemma med 3 barn hela veckorna.
Och dem förstår ju att de kommer bli tufft och att jag kommer att behöva göra lite annorlunda lite beroende på de andra, hur deras humör är osv.
På dagis är dem ju iaf 3 personal som kan bytas av om dem känner att tålamodet tryter. Jag är som sagt ensam hela tiden.
Men jag ska göra mitt bästa för att få de att fungera.
 
Kommer även få gå till psykologen här igen ( påbörjade ju de hela i Uddevalla innan vi flyttade ). För att få prata av mig.
Har ju lite med mig i "bagaget" som ligger och gnager och de gör ju inte att jag mår bättre. Och mår inte jag bra så är de svårt att få barnen att må bra. Så detta känns bra. Och spec. pedagogen skulle ta kontakten så jag slapp de. ( känner att jag inte orkar ta tag i saker för jag känner mig helt nere. Gör de jag måste och skiter i resten )
 
Jag och Liam åkte sen och hämtade Leya. Och vidare till affären och handlade.
 
Dagens middag idag blev
Kyckling i Ajvarsås med blomkålsris ( barnen fick ris )
 
Bråk och mer bråk efter maten så de blev tidig sängång för Elias idag. Liam var bara busig men ville gå och lägga sig 18.1 och Leya kl 19.

Så nu har jag lite tid för mig själv. Ska lägga mig tidigt och försöka samla energi
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0