Storhandling

Efter att vi hade lämnat av Elias på dagis åkte jag och dem små till Svenljunga och Ica Kvantum för att storhandla.
De är lika bra att åka direkt på morgonen för de tar ju ända 30 min att åka enkel väg.

De blev 3 papperspåsar, 3 plastkassar och en kylbag full med varor + 4 påsar med grillkol. Vi fick gå 2 gånger till bilen för alla påsar fick inte plats i vagnen. De tar ju lite mindre plats innan man packat i påsar =)
Allt gick på 1089kr. Inte så farligt tycker jag med tanke på hur mycket jag handlade. Och en hel del middagsmat + kylbagen.
Jag tycker de är en liten sport detta med storhandling, jag handlar ju oftast bara de vi behöver, alltså inte massa "bara för att de är billigt" sen kan jag ju typ köpa 5 krossade tomaterför 20 kr även om jag kanske bara behöver 2. Men då behöver jag ju inte köpa nästa gång. Men jag köper ju inte 4 paket bacon för att de är xtra pris på dem om jag inte behöver bacon bara för att de är billigt.

Jag försöker att låta bli detta småhandlandet. För de är ju de som blir så dyrt.

Handlingen med bilkörningen tog ca 2 timmar. Men då visste jag vad jag skulle handla. Behövde inte springa fram och tillbaka för att jag hade glömt något.
Leya trivs bra i bärselen när vi är och handlar. Och d är ju bra eftersom annars hade de blivit trångt i vagnen =)
Liam sitter och försöker plocka ur varorna som jag lägger i vagnen och skrattar åt mig. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0