Underbar dag

Tanken var ju att vi skulle åkt ill Uddevallas lekplats idag efter  att vi hämtat hem Elias.
Men Liam vaknade efter middagsvilan med 39 graders feber. Lillfisen var inte på humör för någonting.

Så jag bestämde snabbt och lätt att köpa med mat från sunes ( mitt i prick ) och fika. Tog även en sväng till bokhandeln för att köpa ett par saker.
Elias fick såpbubblor som han skulle ha i em.

När vi kom hem gjorde vi iordning på altanen och satte oss där och åt mat. Sen gick Elias ner på gräsmattan och blåste såpbubblor och jagade dem, han skulle fånga dem igen, men vinden var snabbare än honom =)

Sen efter en stund blev de även lite fika innan de var dags att ta sig in. Liam blev gnällig och trött. Men när barnen kom in gosade dem lite och jag passade på att dammsuga av golven här nere. Såg förjäkligt ut och jag vatrivdes.
Sen var de dags för Liam att få alvedon och lägga sig. Febern var 39,2 och jag kännde att han skulle behöva de för att sova gott.
Men hostan han har är inte rolig.

Jag och Elias diskade och sen satte vi oss och kikade på barnkanalen till 19.15 och sen gick han också och la sig.

Så idag har de vart en underbar dag både med barnen och vädret. Vad mer kan man begära? Förutom att vi ville ha pappan hemma med såklart =)

På lördag kommer jag och Elias åka till Karlstad. De är en barnmässa där i helgen, och Elias gillade ju att vara på mässan i Göteborg, men nu är de bara han och jag. Ingen lillebror eller pappa. Egentid.
Hoppas bara inte Liam blir sjukare, eller att någon annan i familjen blir dåliga så att de inte blir av.

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Emma Gotland!!

åååå va mysigt att åka iväg på barnmässa. det är lite tråkigt att bo här på ön. det händer inte så mycket sådant här om man säger så. hoppas att ni två får en mysig dag tillsammans. hoppas att liam kryar på sig fort!

2012-03-21 @ 21:24:17
Postat av: Mamma

Det är bara att hoppas att det blir lika gott väder i morgon.

Va skoj ni ska ha på lördag, det skadar aldrig att bara ta Elias på något. Att bara du och han får en dag för er själva.

2012-03-21 @ 21:38:59
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Är det den mässan som Mirka skulle vara med på? :-)

2012-03-21 @ 21:48:15
URL: http://ruina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0