Torsdag 22 Mars

Liam vaknade 4.30 och var ledsen. Tog upp honom och de känndes som han skulle brinna upp. 39.5 hade han lillfisen. Så de blev alvedon och torr blöja och mys i min säng en stund.
Elias kom kl 6 och vi mös allihopa en stund innan Liam var jätte trött igen. Så jag la han i sin säng och han somnade. Jag och Elias låg och kikade på barnprogram, men jag somnade en stund till. De tar på krafterna att gå upp tidigt med sjuka barn =)

Men när kl var 8 tyckte Elias att jag skulle vakna och att vi skulle gå ner och äta frukost =) Så de gjorde vi, de blev macka och oboy idag framför teven.
Elias gick ut vid 9 och sopade altanen och trappan =) Min händige lille son som alltid vill ha något projekt ute.

Liam vaknade 9.20 igen, något piggare. Men ville inte ha vällingen. Drack bara lite.

Sen åkte vi till dagis och lämnade Elias och en snabb tur till konsum för vi hade inget bröd hemma. Sen bara hem och satte oss i soffan och gosade. PPlockade lite här hemma, men Liam tyckte inte jag skulle göra något annat än att gosa med honom.
När de var dags för lunch fick jag i honom ca ½ burk med mat och lite saft. Huvudsaken är ju att han får i sig vätska.
Han sov bra på middagsvilan, och under tiden gjorde jag iordning middagen, Lasagne. Och medans den stod i ugnen somnade jag på soffan. Ojoj, vad de var skönt =)

Elias ville gå på promenad efter dagis, men Liam var allt annat än på humör. Så vi fick åka hem och Elias blåste såpbubblor och sprang runt på gräsmattan medans jag och Liam plockade fram maten. Vi satt ute på altanen och åt, så härligt när man kan sitta ute =)
Liam fick jag dock bara i 2-3 skedar. Men jag är glad för de lilla.
Efter maten sprang Elias runt ute igen och jag och Liam gick in för att diska undan och fixa med lite frukt. Banan och äpple. De gillar båda barnen, Liam fick i sig 1/4 äpple och ½ banan.
Och eftersom vi inte ville gå in så blev de en liten fika ute med innan de började bli kallt och dags att ta sig in.

Elias gjorde sig iordning med pyjamas och tandborstning innan han satte sig och kikade på barnkanalen. Jag gjorde iordning Liam och sen satt vi i soffan och mös innan de var dags för Liam att lägga sig.

Jag och Elias kikade på de " rutschemat" som jag fixat idag. Har gjort en ruta för varje dag de är kvar tills vi ska flytta.
Där kommer vi sätta en stjärna varje dag som räknar ner. Sen ett belöningssystem med. För varje dag som gå där de inte är en massa bråk och utbrott får han även ett hjärta, och efter 5 hjärtan får han en motorcykel och den innebär en belöning. De kan vara att han och jag går och fikar, eller köper en ny sagobok osv. Vi bestämmer tillsammans vad de ska bli. Men något han gillar så att han känner att de gör "nytta" att lyssna och uppföra sig.

De ska bli kul och se om detta kan fungera. Han blev sur idag, för han ville ha en motorcykel direkt. Men försökte förklara för honom att han måste samla 5 hjärtan först. Så han såg genast fram emot morgondagen då han vill ha ett hjärta igen =)

Sen var de dags för Elias att lägga sig, och de var inga protester idag.

Nu ska jag ta och göra mig iordning och sen sätta mig med en mugg med hallonblads te och se på tv.

Ha en bra fortsatt Torsdags kväll alla

Kommentarer
Postat av: Emma Gotland!!

Låter som ni har hittat en lösning som han verkar gilla! hoppas att det kommer att fungera! har ni stor trädgård dit ni flyttar? i fall kan ni ju göra i ornding en hörna där Elias kan ha som sin där han kanske kan ha ett trädgårdsland med morötter lite sallad.där han kan känna att det är hans. kanske kan få tag i någon gammal båt att lägga dit eller bytta en bil till honom. Kram

2012-03-22 @ 20:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0