Tisdag 27 Mars

Morgonen gick lite i kaosets tecken, men jag får skyll amig själv. Jag hade glömt bort att Elias skulle lämnas tidigare pga att dem går till biblioteket då. Så de blev lite stressigt och de innebär ju att Elias inte fungerar som han borde/ brukar.

Men vi kom oss iväg och kom 1 min innan dem skulle gå. Haha.

Jag och Liam åkte till Ö&B och handlade lite, men de vi skulle ha var slut. Men hittade lite annat smått och gott. Sen blev de en tur ut till Torp och vi åt lunch på coops resturang. Men Liam var inte ett dugg intresserad av sin mat som han fick, köttbullar och potatis. Han ville ha min mat, så vi delade =) Bruna bönor och stekt fläsk, haha. De skulle hans pappa se som avskyr bruna bönor =)

Sen åkte vi hem och de var dags för Liam att sova middag, han somnade på 2 minuter i vagnen på altanen.
Jag satte mig inne. För de är så mycket pollen uten så jag tror jag dör. Svårt att andas, ögonen kliar hela tiden, näsan bombtät och halsen svullen. Och nej, de är ingen förkylning, känner mig inte sjuk.
De är de värsta med denna årstiden =) Jag har ju inte behövd medicinera på några år. Och de pga alla hormoner min kropp har utsöndrat. Men iår tycks de behövas.
Så inte konstigt att min kropp sagt ifrån av matthet mer än " normalt" som gravid.

När de var dags att hämta hem Elias åkte vi ner till samhället, vädret var ju underbart så vi stannade i lekparken en stund. Liam kröp runt i sanden och smakade en gång på den, men de var inte gott, hihi. Gunga älskar han. Elias vill bara leka i sandlådan så han höll till där.

När kl var 16.30 åkte vi hem. Lovade Elias att få vara ute på altanen och leka för han ville inte gå in. Men han tillät inte Liam att gå in när han ville utan han höll fast honom så Liam skrek. Sa till E att du får inte hålla fast honom, och då stängde han altandörren istället så Liam inte kom in. Sa till han igen att dörren ska vara öppen, Liam får gå in om han vill. Men han fortsatte att stänga. Så de slutade med att båda barnen fick gå in och dörren fick vara stängd.

Jag höll på med middagen och kunde inte vara med hela tiden. Elias blev fly förbannad och skrek och sparkades. Så han fick åka upp på övervåningen tills middagen var klar.
Är så trött på detta beteende att jag spyr snart. ALLT precis ALLT är fel. Vad jag än säger eller gör så är de bara FEL och han startar bråk, tjaffs och mera bråk. Vi är hårda när de gäller att han skadar Liam. Han får inte visstas med honom om han gör någonting mot honom. Men om han är snäll får han leka med honom. Han kan om han vill. De har han bevisat många gånger.

Efter maten kl 18 blev de sängen, för han fortsatte sitt beteende. Nu hade han inte sovit på dagis idag, och allt detta är ett mycket tydligt tecken på att han fortfarande behöver sova, men vad ska man göra när man inte får han att somna?

Kl 19.30 kom han ner igen och bara grät. De gick inte att få honom tyst, försökte trösta och få han att berätta vad de var som gjorde han ledsen. Men fick inte fram någonting från honom. Så han fick gå och lägga sig igen och han tystnade och somnade.

Jag satte mig i soffan, kännde mig mer död än levande, orkade inte ens tända lampan i vardagsrummet så jag satt i ett kålmörkt rum.
Men kl 21 orkade jag äntligen ta mig upp och lägga mig. Men då kom den förbaskade halsbrännan som ett brev på posten och inga tabletter hjälper. Känns som hela  halsen ska brinna upp. Så somna var ju inte att tänka på. Blev att gå upp 3 gånger på 1 timme och gå på toa dock, härligt att vara höggravid =) Eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0