Söndag 25 Mars

Elias vaknade 4.30 ( gammla tiden ) För hans kropp vet ju ingen annan tid ännu. Så de var inte mycket sömn han fick under natten. Men han var piggelin och inget mer kräk under natten. Så antagligen var de bara att han ätit för mycket skräpmat/ godis under dagen.

Jag gick ner med honom och kikade på Nalle Puh och barnkanalen. Jag somnade dock i soffan under tiden, för jag hade bara legat 5 timmar och var allt annat än pigg.

Pappa och Liam kom ner vid 8.30 och då fixade vi frukost. Elias åt bra som om inget hade hänt och sen gick han ut och lekte.
Efter en stund tyckte han att vi också skulle komma ut och gå på promenad. De var lite försent för oss att påbörja tipspromenaden, då hade jag kännt en press på att gå fort och de kännde jag inte för.
Så vi gick en promenad ner till samhället, så gick jag in och köpte vatten och festis och bragokex. Pappa och barnen gick till sälen och lekte.
Sen var vi nog där nån timme innan vi började gå hemmåt.

När vi kom hem sov Liam i vagnen på altanen och jag och ELias skulle vila till en film, för han skulle absolut inte sova sa han till mig. Nä nä, vi struntar i de och tittar på tv sa jag.

5-10 min senare stensov han



Pappan kom hem från lastbilen strax efter att Elias hade vaknat och då vaknade Liam samtidigt. Då blev de lite mat och sen en glass i solen på altanen.
Barnen verkligen älskar att vara där ute. Pappan har även satt upp en bräda/ grind för trappan så att Liam kan krypa runt där ute.

De var helt ljuvligt väder hela dagen, känner att vi behöver de nu. De har vart så mycket motgångar både psykiskt och fysiskt de senaste. Solen och värmen piggar upp och ger energi.

Elias tyckte de var konstigt att gå och lägga sig när de var ljust ute. Så de tog lång tid för honom att komma till ro och somna.
Liam somnade direkt. Han var jätte trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0