Måndag 26 Mars

Idag vaknade jag av mig själv kl 6.30 Gick och gjorde mig iordning och då vaknade Elias till liv med. Så de känns ju possitivt med sommartiden just nu, att de faktiskt är mörkare på morgonen :-)

Vi gick ner och tittade på tv lite, och sen blev de frukost. Liam vaknade inte förrän kl 9 och då var de till att göra honom iordning och sen åka till dagis.

Pratade med dagmamman igår om att de var ok att han kom idag trots att de inte gått 48tim eftersom vi inte tror de var magsjuka. För då borde han vart sämre än vad han var, och inte vart så pigg dagen efter.

Jag och Liam åkte hem och grejade, plockade undan här hemma och hängde upp tvätten. Så skönt att hänga ut den även om de inte var något torkväder. Luktar gott :-)

Sen var de dags för lunch för Liam och sen somnade han gott i vagnen på altanen. Jag passade på att dammsuga och tvätta golven här nere och sen dammsög jag där uppe och plockade på Elias rum.

Fick rejält ont efter städningen så jag satte mig och vilade 30 min innan jag fortsatte. De blev att städa och röja vår lilla tvättstuga. Som mer eller mindre har blivit ett avlastningsrum för att Liam inte ska nå allt. Han har otroligt långa armar när han vill ha något )
Men vips så var kl 14.45 så de fick ju bli att väcka Liam och åka och hämta Elias. Idag fick Liam följa med upp och krypa lite i gräset. Oj vad han gillade de. Och leka med alla barnen var ännu roligare :-) Kan ju säga att jag hade svårt att få med mig 2 barn hem idag. Haha, den dagen de är dags för Liam att börja på dagis kommer de inte bli några problem, för han brydde sig inte om mig ett dugg :-)

Väl hemma gick barnen ut på altanen och lekte och jag gick igenom posten. Fick skattebeskedet, och jag ska inte klaga :-) slapp ju betala tillbaka

Sen skulle vi komma på vad vi skulle ha för middag, eftersom jag var fullt sysselsatt under dagen missade jag ju den detaljen med mat.
Hade köttfärs uppe men Elias var hungrik och jag trött så vi orkade inte. De fick bli våfflor. Vi missade ju att de var våffeldagen igår så vi tog igen de idag :-)

Sen var de sanerinng av Liam som hade grisat ner hela sig och matstolen :-) Och lite mer lek och tv tittande innan de var sängen för barnen.

Jag sitter nu och tittar på familjen annorlunda. Älskar de programmet. De ger en hopp om livet en del.

Nä dags att logga ut och göra sig iordning i pauserna. Så jag kommer i säng i tid ikväll...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter som en härlig dag!

Gillar att se det programmet med, man känner att man kanske har det ganska lugnt ändå:)

2012-03-27 @ 07:35:35
URL: http://hannabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0