Liams tur

Nu var de Liams tur att spy.

Skulle gå upp och väcka Liam efter middagsvilan för att vi skulle hinna hämta Elias och sen till BVC för vägning och mätning. Men de blev ändrade planer så fort jag kom upp till Liam. Han hade spytt ner hela sängen.

Så de var bara till att ringa och avboka BVC, ringa Annika och höra om hon kunde hämta Elias och sen ringa Mia och säga att jag inte kommer och hämtar tidigare...
Puhh, och samtidigt som alla samtal duschade jag Liam och sköljde ur sängkläder och bäddade rent i sängen.
Fick ju startat en maskin tvätt också mitt i allt.

Tror dock inte att de är magsjuka på Liam heller. För han är riktigt pigg, har nu ätit lite smörgåsrån och druckit bra.
Han har dock en väldig slemhosta så jag tror att de beror på de. Att han hostat tills han spytt.

Så nu går tvättmaskinen, Annika har kommit med Elias och vi sitter nu och tittar på Nalle Puh filmen. Elias kan nog se den flera gånger om dagen :-)

Ska göra middag snart med. Köttbullar och makaroner så de blir inget avancerat.

Hoppas att resten av eftermiddagen och kvällen håller sig lugn, för spyor är något av de värsta jag vet. Är iaf glad så länge inte både jag och barnen ligger dåliga samtidigt.
Har hänt 1 gång att jag och Elias var magsjuka samtidigt, 5 dagar. DE var hemskt. Hade ingen ork till någonting. Och Bosse var på jobb


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0