Bra dag

Efter mitt negativa inlägg innan kännerjag att jag behöver skriva lite possitivt med :-)

Morgonen startade ok här hemma, men övergick i bråk. MEN de lugnade sig när vi åkte till dagis :-) Han älskar verkligen att åka till dagis och leka med sina kompisar.
( En sak som jag glömde skriva i de förra inlägget var att de också kan vara en orsak till hans beteende, vi umgås inte med någon här. Han har inga kompisar på fritiden. OOch de är ju inte hans fel, utan de är jag som är så osocial och särskillt sedan 5 månader tillbaka då hennes anklagelser kom. Hoppas på att man kan känna sig lite mer social när vi ska börja om i de nya huset, för tyvärr känner jag att jag inte vill/ orkar umgås med någon här eftersom dem flesta vet vem hon är osv. De ska bli riktigt skönt att börja om på 0 och bygga upp nya relationer till folk som inte tar ställning. )

Jag och Liam åkte till barnmorskan. Men ojoj vad energi han hade idag. Han drog i papper och försökte dra ner allt han kunde. Pjuhh, de var ett svettigt besök idag. Men allt såg bra ut, bra blodtryck och blodsocker. Bebisen har äntligen vänt sig rätt, så jag slipper ett vändningsförsök som jag bävade för.
Symfus Fundus måttet börjar nu "normalisera" sig. Jag har ju legat 2cm över kurvan hela tiden. Men nu "bara" 1cm över :-)

När vi kom hem var de dags för lite lunch, och sen gnuggade Liam sig i ögonen och pekade på nappen. Så han fick gå och lägga sig.
Min tanke var att jag skulle ta och städat, men jag kännde mig mer död än levande. Så jag la mig på soffan och stensov i 2 timmar. Men oj vad de var skönt :-)

Åkte och hämtade Elias på dagis och tog en liten promenad runt samhället, passade på att handla lite som saknades här hemma. Sen blev de en stund på lekplatsen innan vi åkte hem och fixade med maten.

Eftermiddagen har gått bra, bara lite små tjaffs som gick att prata om och lösa. Elias ville lägga sig i våran säng och titta på tv innan han skulle sova. Så när barnen var iordning gjorda med blöjor, pyjamas, och borstade tänder la jag Liam för natten 18.30 och jag och Elias la oss i våran säng och tittade på barnprogram. Fick massor av kramar och pussar. Hade verkligen önskat att detta var något vi kunde göra varje dag.

Och för er som inte känner oss, eller som inte vet hur Elias fungerar osv. Jag älskar mina barn, och jag älskar Bosse.
Visst jag spyr ut min galla över hur jobbigt vi har de, men jag älskar mina barn iaf. De finns inget som kan komma emellan den kärleken. Men dem dagar som de är bråk och tjaffs, skrik, tjat, slag mot lillebror och sparkar osv slår igenom och man glömmer tänka på de possitiva och kärleken. Man ser inte de som är bra. Och framförallt så är de det som man glömmer skriva om. Men oavsett hur mycket negativa saker jag skriver, så ÄLSKAR jag mina barn och kommer ALLTID göra


Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Det blir ju lätt så att man fokuserar på det negativa, så blir det för mig med många gånger. Försöker att gå igenom dagen när jag går och lägger mig för att tänka vad det var som var jobbigt och som gjorde mig irriterad, för att nästa gång det händer kanske kunna hantera det på ett annat sätt. Och så måste jag tänka på alla bra stunder på dagen (som faktiskt är ganska många när man väl tänker efter), bara för att inte ha den där känslan att barnen BARA är jobbiga :-)

2012-03-21 @ 12:47:56
URL: http://ruina.blogg.se/
Postat av: Hanna

Så klart du gör!! Kram tjejen!!!

2012-03-21 @ 18:52:17
URL: http://hannabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0