Barnmässa i Karlstad

Kl 7.15 åkte jag och Elias hemifrån imorse. Målet var att åka till Karlstad och gå på barnmässan. Hmm, velade bort mig redan i Uddevalla ( ja jag vet att jag är urusel på att hitta dit jag inte är van att köra ) Sen gick de bra, blev 2 toa stopp för Elias på väg upp.
Målet var att hinna komma dit innan 10.40 då Emil i Lönneberga skulle uppträda. Men de sket sig, alltså för de första så körde typ alla i 10km/timmen saktare än hastighetsskyltarna nästan hela vägen, näd de äntligen blev dubbelfil så passade man ju på att köra om, men de var ju inte så ofta.
För de andra missade jag rätt avfart, så jag fick i panik ringa Bosse som fick guida mig via telefon. När vi väl hittade rätt, var de ju inte enkelt att hitta någonstans att parkera. Men lyckades med en någorlunda fickparkering tillslut.

Vi kom in kl 11 genom dörrarna. Så vi missade Emil men de fanns så mycket annat att titta på. Elias målade mycket och grejade i olika montrar. Tittade på massor av saker.
Köpte en "bilar" keps och han fiskade fiskedamm.

Träffade familjerna Ilmrud, Norrström och Wallqvist ifrån familjen Annorlunda. Men de var mycket folk så sa bara hej till dem.
Men lite kul när man gick runt på mässan och såg deras barn och tänkte från vilken familj dem kom ifrån =)

Vi fikade lite inne på mässan och sen gick vi en runda till. Blixten Mcgueen bilen fanns ju där och de var en favorit hos Elias. Han fick sitta i bilen och dem tog kort på honom och jag med. Lägger ut bilder i ett annat inlägg, för just nu orkar jag verkligen inte hämta sladden.

Fick med en del goodiebags hem. Mycket nöjd med vår tripp. Bilresan gick jätte bra den med och vi stannade till i Mellerud för att äta mat innan vi åkte hem. Men så åkte vi till överby och handlade lite lördags mys som vi skulle ha när vi kom hem.

När vi kom hem visade vi pappa och Liam lite saker och jag packade jag upp i köket och vad händer. Jo Elias spyr massor. På mig och golvet och sig själv. Han skulle bara komma och säga att han hade ont i lagen och så bara de kom. Mitt lilla hjärta.
Så medans vi snabbt fick fångat upp Liam och satt honom i matstolen så han inte kröp i de, så städade Bosse upp allt medans jag gick och duschade Elias.

Jag som är "allergisk" mot magsjukor blev lite hysterisk innombords. Men försökte att inte visa de för Elias, han ska ju inte må dåligt över att jag mår dåligt över magsjukor.
Först trode vi att de var för att han ätit dåligt med vanlig mat och mycket godis i från alla montrar på mässan. Men jag vet inte, han har spytt 4 gånger mellan kl 19 och 21. Sista gången tyckte jag så synd om honom, han stod upp vid handfatet och nästan sov samtidigt för att han var så trött. Gud vad jag hade önskat att de var jag istället, jag som vet vad de handlar om osv.
Men han är otroligt duktig iaf, håller modet uppe trots att han var så trött och mådde så dåligt.

Just nu sover han, när jag äntligen fick upp honom så somnade han innan jag han gå ner. DÅ är man helt slut.

Hoppas natten kommer vara lugn för han. Jag kommer sova mycket lätt inatt. Minsta ljud från hans rum kommer jag komma upp, skiter i hur ont jag har.

Nu ska jag passa på att vila lite, utifall att

Kommentarer
Postat av: Hanna

Mysig dag!! Hoppas Elias blir bättre fort och att ni andra klarar er. Kram!

2012-03-25 @ 19:40:48
URL: http://hannabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0