Torsdag- full fart

Startade dagen kl 6. Jag gjorde mig iordning och sen gick jag ner till Elias så att han kom iordning med. Vi åt frukost tillsammans och sen kikade Elias på barnkanalen medans jag gjorde Liam och Leya iordning =) Delar på Elias och Liam så mycket de går så de inte blir bråk i onödan.
 
Jag hade som mål att komma iväg hemmifrån kl 8. Och kl 08.01 satten jag mig i bilen, helt ok tycker jag =)

Första stoppet var Ljungskile på jobbet, lämnade in mina arbetskläder och skrev på lönepappren.
Sen beställde vi kräftor och räkor i fiskbilen, som vi ska hämta på Lördag när vi ändå ska upp till Ucklum på lite kalas.
En sväng till lekparken bakom ICA för att träffa Sara och Isac och leka lite och fika. Var där runt 2 timmar, och sen skulle Isac på 18 mån kontroll och då åkte vi in till stan, till Jonna och Lana. Åt lunch med dem och barnen lekte lite.
Jonna hade gjort jätte god kyckling i ugn med en underbars sås till. Och LCHF pasta. Mumms vad de var gott. Till kaffet sen hade hon gjort LCHF bounty och dem var underbart goda, ska jag testa någon dag med =)
Sen skulle barnen få gå ut och leka lite på lekplatsen, för Leya och Lana var trötta och skulle sova i vagnarna, men regnet kom så fort vi kom ut. Så vi gick till bilen istället.
 
Nu var målet Torp, köpa blöjor. Coop har ju 20% på pampersblöjor så jag brukar passa på när jag är på en coop. Hittade även större förpackningar på fiberhust.Här på willys och Ica kvantum har dem bara 100g förpackningar som kostar 27kr. På coop var de 300g för 47 kr. Så lite skilldnad.
 
Åkte till Svenshögen till Arnold & Kerstin. Trevligt att träffa dem, barnen fikade lite och jag drack kaffe. Båda dem små fick för sig att dem skulle bajsa samtidigt med, så de var bara att byta blöja på löpande band. Hehe.
Liam var väldigt förtjust i Arnold´s åkgräsklippare så han klättrade upp på den om och om igen. Och innan vi skulle åka hem fick han åka med en runda på den. Snacka om att de gjorde hans dag =)
Elias fick också åka en sväng, och han fick tom klippa gräset och styra själv. Ojoj vad glada pojkarna var =) Ingen av dem ville åka hem om man säger så, Elias vill tillbaka dit själv utan mamma som tjatar om att åka hem =)

Jag hade bestämt redan innan vi åkte hemifrån i morse att jag senast skulle åka hemmåt kl 18, de tar ju ändå 2 timmar att köra.
Men barnen hade så roligt hos Arnold & Kerstin så vi hade ingen koll på klockan. Kl 19 kom vi därifrån. Och inga köer genom Göteborg, vilket känndes skönt. Men en resa på 2 timmar ska ju aldrig bara flyta på. Utan efter avfarten till landvetter stod trafiken bara stilla. SUCK!
Jag hade ju bara 3-4km kvar till min avfart. Först trodde jag att de hade hänt en trafikolycka, men så var de inte. När vi väl hade åkt 1km stod de en skylt att de var beläggningsarbete. Gahh. Trafiken kröp fram, och stod helt stilla långa stunder. 30 min tog de att köra 3-4km. Alla bilar skulle av på "min" avfart för stora vägen var helt avstängd efter den. Jaja, de flesta åkte ju vänster sen och jag skulle höger. Sen gick resan bra, inga hinder. När vi kom till Skene tänkte jag vara smart att köpa kvällsmat till barnen i korvkiosken, så jag slapp plocka fram de hemma. Utan bara lägga barnen.
De gick väl bra, ända tills trötta Liam kom in i en gråt och skrik attack och tvärvägrade äta. Bara skrek, och Leya var trött och bara skrek hon med.
Där rök mitt tålamod, tog Liam och satte han i bilen som stod utanför. Tog upp Leya, och ELias fick äta färdigt. Sen gick vi till bilen, Liam hade lugnat sig och åt korven i bilen. Leya somnade den sista biten hem. Pjuhh. Från Landvetter och hem var ingen höjdare...
 
Väl hemma var de bara att byta på Liam, borsta tänderna och lägga honom. Han somnade direkt, han hade ju vart vaken hela vägen hem. Elias gjorde sig iordning nere hos sig, så jag gick bara ner och borstade tänderna på honom och bäddade ner han i sängen. Tror inte de dröjde många minuter innan han somnade heller. Bytte på Leya och gav henne mat och la henne med. Läggningen av pojkarna tog 20 min från att vi kom hem. Rekord... Leya tog lite längre tid, men de var ju för att hon skulle äta med innan.
 
Dagen var jätte bra, barnen skötte sig jätte bra. Men resan hem kunde vi vart utan. Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0