Lördag

Vaknade runt 7.30 och då hade Björn och Elias redan vart vakna en stund och tittade på barnprogram. Fixade iordning lite och sen gick jag ner med Leya och satt med dem medans Leya åt.
Sen var de bara att börja packningen för mig och barnen. Känns ju som man ska vara borta en hel vecka med all packning för en natt. Haha. Men hellre för mycket än för lite.
 
Sen blandade jag ihop en pannkaks smet ( lchf ) och stekte ett gäng med plättar. Detta åt vi med ost och skinka och mumms vad gott de är.
Var ju smidigt att Björn och Therese också äter LCHF =) Barnen fick pannkaks frukost eftersom vi hade pannkakor över sen dagen innan.
 
Björn och Therese åkte hem, och jag fortsatte packa och planera. De är ju en del att tänka på när man ska sova borta med 3 barn.
Hade som mål att komma hemifrån SENAST 12. Åkte härifrån 11.30. Vi hade ju satt in Liams stol i lastbilen, så Bosse och Liam åkte tillsammans. Började med ett stopp strax efter Ullared. Pga en liten dotter som bajsat, och de var ju bara till att byta på henne, både blöja och kläder. Sen åkte vi igen. Nästa stopp blev Värnamo där vi även mötte pappan och Liam. Åt lunch på MAX hamburgeresturang. Stoppet som var planerat på 30 min, men pga väldigt mycket folk och endast 2 kassor öppna tog de 1 tim 20 min innan vi kom därifrån.
 
Sen var de bara att fortsätta köra. Jag stannade på Statoil i Nybro för en kort glass paus för mig och Elias. Sen var de raka vägen till Olivia.
Bosse och Liam skulle in i Kalmar och lämna släpet och sen kom även dem.
 
Barnen bekantade sig, och sen var de dags för lite tacos. Barnen lekte, våra barn tyckte de var super kul, de är ju alltid roligare att leka med andras leksaker.
Kent skulle åka och jobba, ordningsvakt som han är så är han ju inte hemma på helger.
Sen var de läggdags för barnen, Elias sov ute i lastbilen med pappa och jag och dem små sov på övervåningen. Leya hade svårt att komma till ro på kvällen så hon fick vara uppe lite längre. Hon åt 2 flaskor med mat på 1 timme. Ojoj.
Sen somnade även hon.
 
Jag, Bosse och Olivia spelade spel och de var mycket skratt. Känndes lite som förr i tiden när jag och Olivia sov över hos varandra. Sena kvällar med mycket skrattande =)

Kl 23.30 gav vi upp för kvällen, visste ju att barnen skulle vakna tidigt och jag skulle ju köra långt dagen efter
 
Tack Olivia för en underbar eftermiddag/ Kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0