Helgen

Fredagen var en hemma dag. Elias bråkade från morgon till kväll och jag och Liam var lite trötta att allt tjat, gnäll, skrik och hysteriska anfall.
Så de var väldigt skönt när pappan kom hem. Dock kom han hem sent så barnen låg redan, bara Leya var vaken. Så hon satt med pappa och mös en bra stund
 
Tidigt på Lördag morgon fick barnens kusin Caroline en dotter. Stort GRATTIS.
De var även dags att åka upp till Ucklum på kalas. Barnens kusin Sara fyller 20 år. Så de blev lite timmar där uppe. Jag hade ju lovat att köra hem så Bosse kunde ta sig en öl eller två ( 3-4) hihi. Och vi passade på att köpa med oss kräftor och räkor hem.
I Skene var de dags för kvällsmat till barnen, tur att korvkiosken finns där =)

När barnen var lagda och de var lugnt och skönt plockade vi fram skaldjuren. Mumms vad de var gott, Inte ofta man äter sånt.
Sen blev de några omgångar ULLAREDS SPELET. Hmm, de är roligt att spela, men jag blir så sur när jag inte vinner. Haha. Bosse vann 3 gånger i rad. Och tillslut vann jag en gång...
 
När jag skulle göra mig iordning för natten, gick jag in på toaletten. Och vad händer? JO, min telefon trillade ur fickan på byxorna och hamnade i toaletten. Fort tog jag upp den och torkade allt jag kunde. Fick igång den, men den var seg. Sen gjorde den som den själv ville. Tryckte jag på en app så startade en helt annan osv. När jag ringde hörde jag inget i telefonen men Bosse hörde mig.
Den spökade med att starta själv osv.
På morgonen var den helt död. Gick inte att få liv i den alls. Blev så ledsen. SUCK!
 
Söndag förmiddag har jag gått runt och haft ångest. Ont i magen. Jag fick låna Bosses privata mobil så att jag åtminstonde kan ringa och ta emot samtal. ( De är ju huvudsaken )
Känns som så sura pengar att lägga på en ny mobil. Hade hellre haft pengar till nåt roligare, men en ny mobil är ju kul, visst. Men inte just nu... Jaja
 
Beställde iaf en Iphone 4 utan abonnemang, för jag har ju abonnemanget redan. Den skulle skickas i morgon ( måndag ) och hade leveranstid på 1-2 dagar. Så i veckan ska den ju komma iaf. Lite spännande.
 
Annars har dagen gått i ett,  Gun och Gert kom på fm och hjälpte Bosse att klippa häcken på framsidan. Barnen ska ha mat, vi ska ha mat. Handboll på tv. Barnen leker, Barnen bråkar. ( går inte att undvika )
Pojkarna badade innan läggdags. Och nu ligger dem äntligen efter en lång dag. Och Leya somnade tidigt idag med.
Så nu ska vi bara slappa resten av denna kvällen. Bosse ska upp kl 03 i natt och jobba, så de blir nog tidig kväll för honom ( och mig med )
 
Nu i veckan som kommer, så kommer Elias gå på dagis varje dag. Hoppas att dessa rutiner kommer få honom lugnare. Håller tummarna för detta iaf.
 
Nu ska jag försöka få min magen kugn ( orors mage pga telefonen )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0