Blindtarmen

Vaknade igår morse vid 5 och hade ont i magen. Tänkte inte så mycket mer på de utan somnade en stud till. När jag sen vaknade av klockan gjorde de ondare.
Gjorde frukost åt barnen och sen la jag mig på soffan, men de hjälpte inte. Körde ner Elias till dagis och la Liam igen
Och jag försökte få något i magen, efter 1 ostskiva gick de inte mer. De krampade och fy faan rent ut sagt.

Ringde 1177 och dem tyckte jag skulle åka in till Borås sjukhus till akuten.
Sagt och gjort, svärmor kom och hjälpte mig att packa iordning barnen och saker till dem.

Sen åkte vi in, den bilresan var jobbig, jobbigare än att åka in med värkar när man ska föda barn.

Väl inne på akuten var de inga människor. Vilket känndes skönt, slapp att vänta så länge innan jag fick komma in på ett rum.
Läkaren kom ganska fort med

Först fick jag komma upp till gyn för att kolla om de var gynekologiskt vilket de inte var.
Sen fick jag göra ultraljud på hela buken och han såg att de var blindtarmen.

Ner till akuten igen och jag blev inlagd på KAVA. Fick rikliga mängder morfin under hela dagen men smärtan satt kvar iaf. Fick en dubbel dos på KAVA som gjorde att jag kunde slumra en stund.

Fick komma till operation kl 20 och då gjordes alla förberedelser osv. Måste skriva att Anders och Magnus var underbara operations sköterskor. Alla typ 1000 frågorna jag hade svarade dem lugnt på trots att jag ställde vissa flera gånger.
Kl 20.30 sov jag och opdrationen på örjades med titthål för att få ut blindtarmen. Men dem misslyckades med de så dem fick även öppna mig. Så nu har jag 3 sår på min mage. 2 timmar tog operationen.

Redan på op fick jag full smärtlindring enl dem. Men jag hade fortfarande så sjukt ont så jag låg och skakade i sängen. Så jag fick mer och sen kunde jag somna en stund. Dem kom och tittade till mig ofta. Va så trött. Sen fick bag morfin regelbundet fram till kl 3. Redan kl 1 var bag uppe och gick på toa. De gick men sen hade jag sjukt ont.

Kl 3.15 var jag uppe på avd igen och kunde sova lite om jag låg still

Nu är klockan snart 8 och jag har fortfarande inte kommit upp. Drar mig för att resa mig men är väl snart tvungen för detta.

Jag ville ju komma hem redan idag men får se på detta hur de går. Kan ju inte vara beroende av morfinet när jag kommer hem.
Oftast med titthål kommer man hem dagen efter men nu har dem ju gjort den andra op också.

Nu ska jag försöka ta mig upp. Får se om jag får äta något idag. Igår fick jag inte i mig någonting


Kommentarer
Postat av: Hanna

Har tänkt så på dig!! Hoppas att du kryar på dig snart. Laya hade sovit från 20:00-6:00, så det har gått jättebra med farmor:) KRAM!

2012-08-23 @ 09:41:51
URL: http://hannabengtsson.blogg.se
Postat av: ♥ ♥ MelissasPrinsar ♥ ♥ Tävling Pågår

fy din stackare! hoppas du kan få komma hem snart

sv: ja vi hade ju dagmamma till vincent me just pga den orsaken att han ofta va sjuk pga sin astma, nu har jag ju dock blivit bättre i astman så vi testa me förskola..men som sagt ja är frtf hellre för dagmamma än förskola men vi får väl se hur de går om ja vänjer mig eller ej ;)

2012-08-23 @ 12:49:02
URL: http://melissasprinsar.com
Postat av: Camilla

Krya på dig Anna!

Kram

2012-08-23 @ 17:11:54
Postat av: Iren Apelgren

Du får krya på dig nu gumman.
Och du skall ta det lugnt när du kommer hem-
Kramizz

2012-08-23 @ 22:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0