Helg

Helgerna bara flyger förbi. Och särskilt när Bosse åker kl 12 på söndagen. 

Visserligen kom han hem redan på torsdag kväll denna veckan, så vi hade hela fredagen och lördagen. 

I Fredags åkte jag till Svenljunga med Theo för vi hade tid för att ta ett glutenprov. Sen passade vi på att handla lite inför helgen. 



När vi kom hem var de lagom att ta en promenad och lämna Liam och Leya till dagis och vi andra gick och åt lunch. 

Kl 14 var första mötet med INOM. Vi gick igenom lite vad som är viktigt att jag tar upp på första mötet med BUP. Anna hade med sig blommor och choklad som uppmuntran, och för att vi jobbar på bra. 
Sen kl 15 var nästa möte med socialtjänsten och Caroline från INOM. 

Socialtjänsten frågar mig ofta vad jag VILL ha för hjälp. 
Och jag kan aldrig svara på den frågan. 
Hur mycket jag än vill ha avlastning med Elias så känns de så fel på något vis. 
Jag tycker att den hjälp vi fått från INOM har vart guld värt. Och att vi nu ska få komma till BUP är också en lättnad. 
Så jag känner att jag vill vänta med svar tills vi vart på BUP. 

Vi har skickat ut ett brev till alla elever/ föräldrar i skolan för att meddela Elias situation. De var tufft att göra detta, men nödvändigt med tanke på hans beteende problematik. 

Än så länge har vi bara fått positivt från brevet. 

Fina Hanna kom hem med blommor som uppmuntran. Satte ihop dem med de andra blommorna och de blev en fin bukett tillsammans




I Lördags kom Gun och Gert på middag. Vi gjorde kalops. Fick även en blomma av dem


Barnen har vart mycket lugna denna helgen, och egentligen hela veckan. Känns skönt att ha de lugnt stundvis också. 
Idag är Elias och leker med Lucas en stund.   

Nu blir de tacogratäng som avslutning på denna dagen innan mys i soffan med barnen 




Kommentarer
Postat av: Gun Bengtsson

Tack för god mat och trevligt sällskap i lördags!

2015-03-29 @ 17:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0