Långa pauser

Ibland blir de långa pauser på bloggen. Mycket för att de är full rulle hemma. Och nör de lugnar ner sig fram på kvällen är jag trött och somnar inte långt efter barnen. 

Denna veckan har vart på halvfart. 
I Måndags hade jag mensvärk från helvetet. Jag låg i sängen hela dagen och hade så ont så jag mådde illa. Så mamma frukosten ställdes in. 

Tisdagen var Leya till tandläkaren och sen var de min tur. Liten stund på kontoret hans med innan bildningarna skulle hämtas hem. 

Onsdagen blev mamma frukosten av. Härligt att samla lite energi med tjejerna och barnen får leka av sig. Till hösten går alla på dagis och då har dem varandra där. 

Torsdag. Bvc med Theo på 18mån kontroll.  Och äntligen ökar han ordentligt i vikt. 
10,3kg och 79,5cm lång. 


Han har ökat 1,1kg på 3 mån. Och Bvc sköterskan tyckte äntligen att de börjar stabilisera sig 😀

Idag är de Fredag. Och jag och Elias har en egen dag hemma ( Theo är också hemma men han sover ) Vi städar och Tvättar. Bytt alla sängkläder. Skönt att de är torkväder ute så de blir torrt snabbt och slipper att ha tvätthögen i tvättstugan för att de inte finns plats att hänga 😊

Dags att ta tag i golven. Sen ska jag och Elias till Gekås. Elias ska på kalas imorgon och jag har helt missat att köpa paket. Jaja, de förlänger min och Elias dag så vi får mer tid. 

Elias har gått hem nu på sommarlov. Då hans assistent inte jobbar mer. Så han har en vecka längre än de små. Dem går nästa vecka med och sen har vi SEMESTER och den är mer än välkommen nu. Inga klockor som väcker oss. 
Små projekt hemma och små dagsturer ska vi hinna med. Och framförallt njuta. Detta är första året jag ser fram emot semestern. 
Och detta för att vi har lättare att hantera Elias. Och vi vet att vi kommer få hjälp bara utredningen blir klar. 

Ha en trevlig helg alla




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad skönt att minstingen går upp i vikt, och att du ser fram emot sommarlovet!

2015-06-26 @ 19:14:32
Postat av: Gunbengtsson

Jag tyckte att han var tyngre när jag lyfte honom!Såbra

2015-06-28 @ 15:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0