Ikea

Idag åkte jag, Elias och Liam till Ikea Bäckebol. Redan i bilen kände jag att detta kommer sluta illa. Hmm, jo jag hade rätt.

Gick först en runda uppe, tittade på vad vi ville ha. Tog en kö lapp till garderob avdelningen för att få hjälp. När nr 31 ropades upp, gick jag från "lekhörnan" på avdelningen för att få hjälp. När jag var halvvägs ( alltså ca7 steg kvar ) trycker hon fram till nr 32. Ursäktar mig och säger att jag hade 31 och hon bara säger att nu var hon upptagen med en kund och fortsatte titta i dator. Blev så förbannad och gick därifrån. 

Gick och åt med barnen


Gick en runda till, skrev upp en hylla på lappen och gick motvilligt tillbaka till garderob avdelningen. En ny personal, tog ny lapp och ställde mig vid info direkt. 
Fick hjälp med de jag ville. BRA. 

Åkte ner till undervåningen, skulle inte ha något utan gick direkt mot lagret. Då var lastvagnarna slut. En personal ringde om att de behövdes vagnar. 25 min senare kom där vagnar SUCK!

Hittade de jag skulle plocka själv, sen hade jag en lapp med saker dem skulle plocka fram. 

Betalade ( lite privat, lite företag ) sen vänta vid utlämningen 45 min. Sen vänta 45 min på att beställa hemkörning. 
Kommer fram, och de visade sig att vi bodde i zon 3 ( jag trode vi Bode i zon 2 där Ullared och Kinna låg. De skulle kosta 3495kr att få de hemkört med inbärning. Jo tjena. Hade vi bott i zon 2 skulle de kosta 995kr
Tur de var företags grejer som krävde hemkörning kände jag just då.

Men eftersom vi Bode på zon 3 fick jag välja hemkörnings tid helt själv, och valde då imorgon sön förmiddag så Bosse kan bära in de själv, så kostade de "bara" 2495kr

Typ allt som kunde gå fel kändes som de gjorde idag. Och nu har jag inte skrivit om tjat och spring och skrik från barnen.

18.45 var en väldigt skön tid, då var vi HEMMA och jag har bestämt mig för att inte handla i Bäckebol mer. Detta kunde säkert hänt i Kållered med, men nu var de i Bäckebol de hände. 






Kommentarer
Postat av: Malin

Åh-herre-gud!
Jag hade gått därifrån utan att handlat någonting... Men sen är det ju hur viktigt det är att få sakerna just nu :)

Svar: Jo hade jag bara inte hunnit betala allt så hade jag nog lämnat allt. Men samtidigt behövde vi grejerna
Livet på Marsvägen

2014-09-05 @ 09:39:39
URL: http://rumpetroll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0