Mat

I vissa perioder har jag ingen inspiration alls vad gäller mat. Hjärnan står still och jag kommer inte på någonting alls. 
Sen finns de dem dagar som jag kan komma på mängder med olika maträtter, men orken finns inte. 

Jag skulle behöva göra matlista. Så jag vet vad jag ska laga. Har ju haft de innan och visst är de bra? Men de som är felet med mig är att jag har svårt att se till så att ingredienserna finns hemma. 

Många små problem som blir stora när barnen blir hungriga och mamman inte har kommit på något bra.

Idag blir de pasta och pastasås iaf. Fisk och räksås. Hoppas barnen tycker de smakar bra också. 
Fast Elias ville inte ha pasta :-) han ville hellre ha sjögräsnudlar. Så jag får väl fixa de då. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch ja, matinspirationen kan verkligen tryta vissa dagar!

2013-10-15 @ 18:20:10
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

Jag gör matlista och shoppinglista ihop så att jag vet att allting finns hemma när jag ska laga mat. Förr bestämde jag i förväg vad jag skulle äta vilken dag, men nu har jag bara ett antal rätter att välja på och så tar jag det jag känner för att göra just den dagen. Kan varken laga mat eller handla "bara sådär", då blir det inge bra.

2013-10-15 @ 19:01:56
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0