Fredag

Redan Fredag. Veckan har gått riktigt fort. En stor del av de är nog att Bosse inte åkte förrän på Tisdagen. Men också att de har vart fullt upp här hemma som vanligt.

Idag ska Elias väska packas. Idag åker han till R och ska sova där. Elias har förklarat för Liam att han kommer vara borta i natt, men att han kommer hem imorgon igen :-)
Liam blev ledsen och ville också följa med Elias. För hur de än är, så är dem syskon och vill inte vara ifrån varandra. Men Elias tycker de ska bli kul att sova borta, och jag tror att de kommer göra honom gott att komma hemifrån lite. 
Elias har inte sovit borta sen december förra året. Men han vet att vi finns hemma om de skulle vara något. 

Visst ska de bli skönt med en kväll utan bråk, de ska jag förneka. Men jag tror ändå att Elias tycker de ska bli skönast :-)

Liam har bestämt Tacos ( ovanligt va?) måste handla innan jag hämtar hem pojkarna bus. Måste handla de sista inför Elias barnkalas på Söndag med. 

På tal om barnkalas. Jag har hjärnsläpp.  Kan någon hjälpa mig?

Ska man ha planerade lekar för 5 åringarna eller ska man ha enbart fri lek?
Om de ska vara planerade lekar. Vad kan man ha för lekar? Jag känner mig inte hemma i denna situationen. Och de vet jag att Bosse inte gör heller. 
De kommer vara 7st 5åringar, 1 4åring, 1 3åring. Sen är ju Liam och Leya med också men lekarna behöver inte vara anpassade för dem. Dem får liksom bara hänga på. 

Elias älskar ju tårta. Så de ska jag fixa, en godistårta vill han ha på barnkalaset. Så godis får väl införskaffas. 
Fiskdamm vill han ha, och jag har köpt ett fisktyg. Skulle sytt ett själv, men jag har inte hittat tiden eller orken. Inte ens tyg har jag köpt så de fick bli ett färdigt.

Nu ska jag starta dagen med tvätt och disk. Lika kul varje dag :-)

Ha en bra Fredag alla läsare



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Tror det behöver vara uppstyrda lekar, annars blir det bråk.. I Överlida är de "obligatoriska" barnkalas-lekarna-
-brickan; har en bricka med saker. Barnen får titts en stund, sen lägger man en handduk över, tar bort en av sakerna, tar bort handduken och så ska barnen komma på vad som saknad.
-dansstopp: spela en låt, när musiken slutar ska alla sätta sig. I original så ska den som sätter sig sist lämna leken, och sist kvar vinner. Men om de är för små för det momentet kan manju ja att den som sätter dig först vinner och ha nya vinnare vid varje stopp.
Sen har vi även haft björnen sover, hela havet stormar och sätta svansen på grisen😄
Kram!

2013-10-11 @ 10:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0