BB vistelsen

Jag kom till BB någon gång runt 02 tiden på natten. Fick dela rum med en annan som också hade fått samma dygn.
Jag höll på att bli galen på henne, men jag teg. Tror jag hörde hennes förlossningshistoria 20 gånger under 1½ dygn innan hon åkte hem.
Hennes mun gick i ett, så de med att försöka vila upp sig inför hemfärd känndes långt borta.
Fick säga till henne att nu vill jag vila för att hon skulle fatta. Att dra för "gardinerna" hjälpte inte.

Men iaf. BB tiden var lugn för övrigt. Men de var ju ingen som var i dagrummet eller i matsalen typ. Alla satt inne på sina rum, hämtade maten och gick tillbaka. Så trist. Jag tyckte rummen var så trista så jag ville bara därifrån så mycket som möjligt.

Sista dygnet jag var där fick jag ha rummet för mig själv, de var tyst och jag hann att vila de jag kännde att jag behövde.

Leya var lugn och vaknade bara när hon ville äta och somnade på mig igen. Och redan då kunde hon bara somna på mig och sen kunde jag lägga ner henne. Men att lägga henne vaken i "baljan" innebar att hon inte kom till ro. På nätterna sov hon mestadels på mig, ville inte sova i baljan och inte bredvid mig utan PÅ mig.

Dygnen var dem samma. 7.30 Frukost. Sen var de tid för att morgonsköta bebisen, en person kom in på rummet för att hjälpa till med att tvätta navelv osv.
12.00 var de lunch
17.00 Middag
20.00 Kvällsfika

Måste säga att jag tyckte att BB hade blivit sämre sen jag var där med Elias och Liam. Dem har ju renoverat och gjort om så att de skulle bli bättre, men jag tyckte faktiskt att de hade blivit sämre. Till och med de provisoriska BB som var när jag var inne med Liam var bättre än detta.

Dem har tagit bort skötrummen/ amningsrummen. Så nu ska allt skötas på respektive rum. Och visst, de hade funtkat. OM dem hade haft typ fotöljer eller någon skön stol att sitta och amma i. De som fanns på de rummet jag var på var 2 trästolar ( ont att sitta på ) och en lite mjukare stol, men den stod änna vid fönstret och var upptagen för de mesta av den andre jag delade rum med.

Innan var de ju 2 amningsrum med sköna fotöljer i. Och skötrummen där allt fanns att tillgå som man behövde för att göra sin bebis iordning.
Nu ska personalen gå runt i rummen och ha med sig saker osv. Meningen var ju att BB skulle bli en förbättring efter renovering. Hmm, undra hur dem tänkte där?

Sista kvällen på BB ( Lördagen ) tog dem PKU provet och hörseltestet på Leya. Så att inte allt behövdes göras på morgonen innan.

Söndagen var de till att fixa iordning allt. Packa ihop och göra Leya iordning. Sen var de barnläkarrond. Och hon blev godkännd så vi fick åka hem =)

Pelle kom och hämtade mig och körde hem mig till Mjöbäck. KKänndes lite små konstigt att åka ner. Eftersom jag inte var med på flytten =)


Kommentarer
Postat av: Martina

Oj, kom de o hjälpte till med morgonrutinerna? Där ser man. Så var det inte på ryhov.



Trist att det blivit sämre o fy vad jobbigt med rumskamrater som inte kan ta hänsyn.

2012-05-01 @ 21:42:07
URL: http://livetnerochupp.blogspot.com
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Fasar för att behöva dela rum den här gången, men förstår även att det finns de som behöver enkelrummen mer än en själv kanske kommer behöva :-)



Ja, det måste ha känts konstigt att åka till BB från ett hus och sedan lämna BB för att åka till ett annat :-)

2012-05-02 @ 12:58:22
URL: http://ruina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0