Onsdag och bilkrångel

Vi skulle åka ner till Farfar och Soli på en mys dag. Hade packat dagen innan så att de inte skulle bli så stressigt på morgonen ( tillräckligt stressigt med 3 barn som ska bli färdiga + mig själv )
 
Planen var att komma iväg runt 8- 8.30 för att slippa köra när de är som varmast. De gick bra, 7.59 backade jag ut från garageuppfartenhär hemma och körde mot Ullared. Liam hann att kasta alla sina nappar i dörrfacket så jag skulle bara stanna på shell i Ullared för att ta fram dem till honom igen och sen köra vidare.
Men jag fick inte i backen, motorn bara dog när jag försökte backa. Jag visste inte vad jag skulle göra, ringde Bosse, han kunde ju inte göra något ifrån Malmö, men han kanske hade något tips på vad jag kunde göra, men de hade han inte.
Gick in på shell så dem fick hjälpa mig putta bak bilen, frammåt kunde jag ju köra.

Åkte hemmåt, ner till bilverkstaden. Men han hade fullt upp med en annan bil och så skulle han lämna en bil till en kund.
Men han skulle titta på den på eftermiddagen. Så han körde snabbt hem mig så jag kunde hämta Volvon och så fick jag sätta över alla bilbarnstolar och packa om allt till volvon.
De gick ju bra, förutom att inte alla bilbarnstolarna fick plats bak som jag hade tänkt eftersom de är krockkudde fram.
Elias fick sitta fram med min frammåtvända bilbarnstol.
 
Var tvungen att åka hem, Leya hade bajat ner sina kläder. Byta på henne och Elias fick gå på toa. Upptäckte att de inte var så mycket bensin i bilen, ner till verkstaden igen för att hämta tankkortet som låg i seaten och tillbaka för att tanka. Sen bar de iväg mot ullared igen. Kom lagom till korsningen så började Leya gallskrika. Tittade på klockan och jäklar, 4 timmar sedan hon åt. Skulle stanna, men INTE på shell igen. Oturs ställe. Åkte till en stor grusplan och ställde mig så hon kunde få mat,
 
Sen körde vi i ett sträck till farfar och Soli, ca 2 timmar tar körningen. Kom ju 2½ timme senare än planerat, men vi kom fram iaf. ( var rädd att jag inte skulle få fast Liam´s stol själv, men de gick )
Soli hade fixat middag som vi åt direkt vi kom, då var vi hungriga allihopa. Dem hade fixat så mycket mys under hela dagen och barnen hade jätte roligt. Badpolen var iordning så barnen badade länge innan Soli kom ut med glass och jordgubbar så barnen fick en paus i badandet. Efter en stund uppe i värmen vill barnen ner och bada igen.
Tog av Liam blöjan för att han skulle gå ner, då kissade han på altanen innan han kom ner. Sen stod han i polen, då ropar Elias att Liam bajsade i polen. SUCK! haha. Men men, hällde ur vattnet och gjorde rent och sen fick dem rent vatten igen. "Sketunge" hehe.
 
Liam tyckte nog inte att de var så roligt efter de för då gick han upp och ner, sen halkade han och ramlade bakåt och slog i bakhuvudet en tegelsten. Men som "tur" var hamnade han mitt på och inte på en kant. Inga märken i huvudet alls.
Han skrek och var ledsen en stund men han satt hos mig med nappen och sen var han glad och full fart igen. Men han badade inte mer.
Ringde bilverkstaden och kollade vad som var felet osv. Han sa att han inte förstod problemet, de gick alldeles utmärkt att backa med den. Jaha? Men varför kunde inte jag då? Jag har ju kört bilen i över 1 år utan de problemet innan.
 
Den enda förklaringen både jag och Bosse kom fram till var att jag blivit sinnesförvirrad för stunden eller något. Att jag den sista veckan växlat mellan seaten och volvon och backen ligger på olika ställen på dem bilarna.
Eller att som Bosse sa att backen tillfälligt hoppat ur och att den hamnat rätt efter att jag växlat. Inte vet jag, huvudsaken är att bilen fungerar och de kostade inte massor av pengar.
 
Sen påbörjade vi att packa ihop oss och packa in i bilen igen ( gäller att packa smart i volvon när man har enkelvagnen, paraplysulkyn, babysitter och barnens ryggsäckar, skötvästa osv med sig. ) Är lite bortskämd med seatens storlek på bagaget.
 
Farfar skulle åka med oss hem i sin bil, så Elias åkte med honom.
Vi var hemma runt 20 tiden, och då var de bara att fixa iordning kvällsmat till barnen och lägga dem innan vi fixade sängen till farfar och att vi åt kvällsmat.
 
Jag tog en dusch och fixade naglarna och kikade lite på facebook innan jag kom isäng 23.30.
 
En dag som började i kaos, var underbar mitt på och slutade bra.
 
Tack soli och farfar/ svärfar för en underbar dag

Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Haha, pinsamt fel när det egentligen inte var något fel, men det var ju skönt att det slapp kosta er pengar ;-)

2012-07-30 @ 11:56:59
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0