Nappflaskor

Leya är inte stor i maten hon. Jag gör iordning 135ml ersättning till varje mål, men hon äter bara MAX 100ml. Avbryter jag för att hon ska rapa så totalvägrar hon att ta flaskan igen. Så jag ger henne mat tills hon själv trycker ut flaskan, så får hon rapa och sen försöker jag med flaskan igen ( en ågng kanske hon kan ta den igen, hmm ) Men än så länge totalvägrar hon. Enligt förpackningen på babysemp står de ( allmänt överlag ) att barn mellan 2-4månader bör äta 140-200ml per måltid 5 gånger om dagen.

Nu har jag inte räknat antal måltider ( skriver ner idag ) men hon äter bara 100ml OM jag har tur. Hon har idag bara ätit 70ml 02 i natt och 40ml kl 07.15.
Så de känns inte som hon får i sig vad hon behöver. Hon är nöjd när jag bär henne och kortare stunder i babysittern om jag är i samma rum och går och pratar med henne osv. Inte mig emot, men så fort jag ska lägga henne så blir hon missnöjd. Så jag måste stå och klappa henne på huvudet tills hon kommer till ro. Funkar bra om Liam inte är vaken, men Liam vill gärna vara med inne och leka/ låta och skrika. Vilket gör att Leya absolut inte vill sova. Jaja.

Ringde iaf till Bvc ang Leyas mat för att få lite råd och tips på hur jag ska göra. Känner mig lite låst när hon vill äta så tätt hemma och bara äter den lilla mängden.

Hon trode att de kunde vara så att Leya vill att maten ska komma lite fortare eftersom hon är van vid att mjölken kom så fort vid amningen. Så ska testa en storlek större på hålet till flaskan.
Sen kunde de ju vara att hon inte gillar modellen på napp att hon får ont i läpparna när hon suger osv.

Så nu blir de till att testa sig fram när de gäller flaskor och nappar IGEN. Som jag höll på med detta när Liam var bebis. Vette katten hur många olika flaskor och nappmodeller vi testade. Nu får jag börja om.
Så de får bli att gå ner till affären här nere och se vad dem har, och hoppas att de kan vara bra. Annars får jag åka in till Svenljunga och se deras utbud.
Hoppas att de är de som behövs, så att de inte är ersättningen hon inte vill ha.

Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Vi hade också större napp till Knut. Körde på 3:an nästan från start (inte de allra första dagarna/veckorna kanske), just för att han somnade ifrån flaskan utan att ha ätit klart. Det funkade för honom i alla fall :-)

2012-07-03 @ 14:42:52
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0