Lördag

Min lördag blev lite kaos artad. 

Jag, Elias och Leya åkte till Gekås. Elias skulle sälja jultidningar till Iren som var på plats då. 
Gick jätte bra och vi fikade efteråt

Lugnt och skönt. 

Sen började vagnen bli fylld, så Leya skulle gå själv. Hon lovade att gå bredvid hela tiden. 
Vips var ungen borta, jag vände ryggen till 2 sekunder. 

Panik sprang jag och Elias och letade. Jag hörde henne gråta och ropa på mig. Men mitt bland allt folk kunde jag inte urskilja från vilket håll. 

Efter en bra stund, runt 15 min hör jag i högtalarna "Pappa Bosse, vänligen kom till kundtjänst vid ingången, Leya väntar på dig"
Jag hittade inte Elias mitt i allt, sprang till kundtjänst.
Leya hade gått till en tjej och gråtit. Hon ville först inte säga sitt namn eller någonting. Men tillslut fick hon fram vad hon hette och vad pappa hette. 

Sen ropade kundtjänst på Elias att vi var  där. 
Men han gick till kundtjänst utanför kassorna. Som ropade ut att Elias söker sin mamma. 
Tog Leya och gick dit. 

Kaos, bara förnamnet. Jag var helt skakig resten av dagen. Jag hade fullständigt panik. 
Detta är första gången någonsin som något barn stuckit från mig. Och då har jag barnen med ofta dit. 
Tack och lov att dem kan prata. 
Jag pratade med dem att dem gjorde helt rätt att be om hjälp. Och att kundtjänst är de ställe man alltid går till om man kommer ifrån varandra. 
Elias var inte de minsta bekymrad att jag gick och hämtade Leya. Han visste att jag inte skulle försvinna utan att ha letat rätt på honom. ❤️

Jag kan ju säga så här, jag kommer inte åka dit med barn på ett tag. För fy vilken panik jag hade.

Till något mer positivt. 


Min nya kärlek 😊
Kaffemaskinen Dolce-Gusto Automatic. Kaffet blir perfekt varje gång 😊
Vi har pratat om att skaffa en ett tag, men inte kommit till skott. Men nu när jag såg den ringde jag B och vi slog till. 
(Dock var denna anledningen till att Leya inte fick plats i vagnen )

Barnen nästan slåss om vem som ska göra kaffet åt oss nu ☺️


Kommentarer
Postat av: Lisa Karlberg

Duktigt att de gjorde rätt! Då vet du ju att du utan problem kan ta med dem till liknande ställen!

2015-09-21 @ 11:33:21
URL: http://lamadjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0