Blixtrar och dunder...

...magiska under.

Nä men fy. Jag avskyr åskan. 

Idag har de vart lite olika väder måste jag säga. 
Förmiddagen lite kyligt, mitt på dagen strålande sol och varmt. Eftermiddagen mörka måln och kyligt. Sen blåste de upp och åskan kom. Och sen kom regn och blixtrar. 
Nu är de vindstilla och fint igen.

Jag gillar INTE åska och blixtar. Och jag gör allt för att barnen inte ska märka av de. Sa till barnen att jag frös. Allt för att kura ihop sig i soffan. Jag och Theo. För dem andra va så nyfikna på blixtarna så dem knödde ihop sig vid fönstret i trappan för att titta. ( anledningen att dem va i trappan va för att de va kul och titta på regnet som smattrade mot presseningen i sandlådan ) 

Elias som har vart med förr frågade om vi kommer få strömavbrott nu. 
Har ju haft de förr när de äskat och blixtat. Men idag klarade vi oss

Skönt va de att de inte höll på så länge. 
Barnen sover och jag slappar i soffan. Snart dags för sängen :-)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jobbigt när man är rädd för något och inte vill föra rädslan vidare. Hos mig är det spindlar. :(

2014-05-24 @ 19:32:45
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0