Suck! Bakslag!

Vi he haft ett par veckor där de har flytit på bra här hemma. 
Nu känns de som de dagarna är förbi. 

Igår hade Elias eb dålig start på morgonen och jag var ärligt talat på väg att hålla han hemma för de känndes som de inte kommer funka på dagis. 
Och visst hade jag rätt. 
När jag kom till dagis hade en av fröknarna ett allvarligt samtal med Elias. Jag kännde att jag inte kunde prata med henne där och då för de var mycket barn runt om och elias bara skrek. 

Ringde tillbaka när vi kom hem och elias fick be om ursäkt. 
Han hade flera gånger spottat på henne. Och de är ÄCKLIGT!
Pratade med Elias om de på em/ kvällen och han lovade att inte göra om de. 

Idag hade de gått bra på dagis vilket var en lättnad för mig. 
Men att hämta honom var inte lika roligt.  Så fort jag kom ner till dagis sprang han iväg och gömde sig i buskarna. 
Han brukar komma fram när jag går tiöl bilen, men inte idag. 

Hade hämtat Liam och Leya som gick med mig så snäll och Theo som var arg i bilstolen. 

Jag fick alltså gå tillbaka och leta rätt på ungen i buskarna och hålla fast honom i overallen för att han inte skulle slänga sig på backen HELA tiden. Jag orkar inte bära honom, han är för tung och särskillt när han strävar emot. 
Jag var så jäkla utsinnigt arg så jag visste ärligt talat inte vad fan jag skulle göra. Men tillslut fick jag in han i bilen och fick åkt hem. 
Väl hemma åkte han in på rummet och jag är fortfarande arg på situationen. Trots flera timmar senare. 

Vi har pratat så många gånger om detta med hämtningen på dagis. Att han FÅR inte sprunga iväg. Jag kan liksom intespringa  efter honom för jag har 3 barn till att få med hem. 
Han gör detta enbart för att jävlas med mig och han lyckas. Han får mig skitförbannad. 

Förbjudna tankar kommer upp och tårarna bara kommer, jag vet fan inte hur jag ska handskas med honom. 

Och oron inför påsken gör ju inte saken bättre. Hoppas barnvakt löser sig då

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken jobbig dag! Hoppas ni får en lugn och skön helg tillsammans i alla fall. Och det med spottningen löser sig säkert. Bra att du och förskoleläraren visade honom att ni stod på samma sida!

2014-03-07 @ 19:19:46
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0