Promenad

Idag skulle jag och barnen ta en promenade ner till affären på fm och köpa oss en glass. 
Elias frågade då om vi kunde köpa choklad kaka ( godis ) och jag sa nej för de är söndag.
Då kom raseri utbrottet. Slängde sig på backen och gapa och skrek.  Skrek mamma djävul så hela Mjöbäck hörde. 

Då fick jag nog och vände hem. Liam blev ledsen för han ville ha glass.

Hur ska man göra i en sådan situation? Kollektiv bestraffning och ingen får glass?  Eller bara ta bort glassen för den som har vart dum?

För mig är de lätt. Ta bort för den som dummat sig. Vet många som hade valt att inte ge någon. Men varför straffa någon som inte gjort något?
Och nej, finns inget alternativ att ge den som dummat sig.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag hade nog gjort om du säger; glass åt den som skötte sig. Ingen glass åt den som betedde sig illa... om där inte kom en vacker ursäkt och en kram, kanske.

2014-03-30 @ 19:02:27
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0