BVC läkaren

Idag var de dags för Theo att besöka läkaren för 2 månaders kontrollen. 

Lillskrutt väger nu 6040gr och är 60cm lång. Exakt 1kg har han gått upp sen han föddes och 6cm. 

Idag var de två läkare där ( en läkarstudent ). Så allt tog dubbelt så lång tid. 
Han fick godkänt på de mesta. Tills vi kom till hjärtat.

Bägge läkarna hörde tydliga blåsljud. Remiss till hjärtläkare i Borås är skickad för ett ultraljud, för att se vad som orsakar de. 
De kan växa bort men eftersom han är så liten vill dem kolla upp de.

När jag kom in till BVC sköterska bara allt brast. Tårarna bara rann. De gick inte att hejda.
De är sånt man bara hör liksom, inget som drabbar oss. Tankarna snurrar, inget jag kan göra utan att vänta på tid till läkaren. Efter de får vi se vad som sker. 

Ska hålla koll på hur han är när han äter. Om han somnar ifrån eller inte orkar äta ordentligt. Eller blir slö. För då ska vi åka in direkt. 

De med ätandet känns lite svårt. För han har alltid tagit lång tid på sig att äta. Om de beror på hjärtat eller om han bara äter långsamt är ju svårt att veta. 
Slö blir han vid matning, men piggnar till vid rapning. 

Han har ju alltid vart sån. Men sålänge han är pigg och glad skulle vi inte oroa oss. 
Men de är lättare sagt än gjort. Men inget jag kan göra utan att vänta på tid nu. ( hoppas på snabb tid så man inte måste vänta för länge )

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej! Anna-Lena! Våran stora kille Anton hade också blåsljud på hjärtat, men det växte bort när han blev lite äldre. Hoppas allt ordnar sig och att ni får vara friska. Det är ganska vanligt med blåsljud. Men jag kände som du när jag fick reda på Antons med, men det ordnar sig ska du se. Många kramar från Helen

2014-03-12 @ 20:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0