BVC

Idag var de dags för BVC med Theo igen. Den lille mannen som inte går upp i vikt som han ska.
Han har nu på 5,5mån endast gått upp exakt 2kg sen födseln. 
Så nu väger han 7040gram och är 65cm.

Han har inte växt "tillräckligt" heller, men är proportionerlig i vikt och längd. Han verkar inte riktigt hittat sin kurva ännu.

Jag är inte orolig när de gäller detta, för en nöjdare och gladare bebis får man leta efter. 

Så nu kom mat frågan från BVC upp igen. Theo har ju nu börjat äta ersättningen jätte bra. Tömmer flaskan som görs på 240ml vatten. Men "bara" 4 mål om dagen. Vi hinner inte fler gånger på dagen. Och han är nöjd och glad mellan måltiderna och ger jag tätare än 4 tim så kräks han. 

Men nu till maten. Theo är inte intresserad av mat. Han verkar gilla maten, alltså smaken. Men spottar bara ut och vill inte ha. Jag testar lite varje dag men samma visa.
Liiite gröt med mango puré har gott ner.
Nu tyckte BVC att vi skulle ge ett mål med välling och se om han vill ha de, så kanske gröten går bättre sen. 

Vikter och längd på barnen vid 5,5mån

Elias 8640gram ( 4270gram) 70cm ( 17cm )
Liam 7600gram ( 2915gram) 69cm ( 14cm )
Leya 7120gram (2680gram) 66,5cm ( 13,5cm )
Theo 7040gram (2000gram) 65cm ( 11cm )

Innom (   ) står vad dem gått upp/ växt från födelse till 5,5 mån. 

Att konstatera. Den som föddes störst är nu minst. Och den som föddes minst var störst. Lite komiskt. 
Lite kul också att första barnet har haft störst vikt uppgång och längd och sen har de gått i ålders ordning :-)

Och idag skickades även ( ÄNTLIGEN ) en remiss till ögonmottagningen i Borås. 
Theo har ju haft alla sina vaglar sen han var 2 mån. Och när dem äntligen spricker så fylls dem på igen efter ett par dagar. Jag har tappat räkningen på antal pencillindroppar omgångar vi kört. MÅNGA är de. 
Utan att överdriva så har hans 4 vaglar spruckit minst 30 gånger på dessa månader och han är öm och har ont när jag tvättar. 

Nu hoppas jag verkligen att dem kan hitta orsaken till detta. För enl alla instruktioner jag fått från BVC och från ögonmottagningen ( via telefon ) gör jag allt rätt som man ska göra. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jobbigt med vikten, men så länge han är nöjd och glad kan du nog vara lugn. Tänk om man inte haft vågar, då hade man inte stressat alls. :) Hoppas de kommer på en lösning mot vaglarna.

Glad midsommar!

2014-06-20 @ 09:12:30
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0