Ute lek

Idag efter frukost gick jag ut med barnen. Allt frid och fröjd. Barnen hjälpte mig att skotta och så avbröt dem för pulkaåkning och lek. Och så skotta dem igen osv. 
Theo var inte nöjd, en stund då och då bara. 

Gert kom och hämtade låne bilen och åkte in och hämtade min bil. Tänk så mycket man kan sakna sin bil. Ändå var den bara borta 1 1/2 dag. 

När de var dags att gå in bröt helvetet löst. Trots att E skulle få vara ute lite längre medan jag tog av de små alla kläder ( som tar sin lilla stund ).
Så de var bara att ta in han direkt och in på rummet. Är så trött på alla dessa utbrott så jag kan spy. E måste gilla sitt rum så mycket som han bråkar dagligen.

När alla barn var avklädda var de dags att fixa lunch. Korv och makaroner fick de bli. Snabbt och enkelt när man har vart ute. De blev sen lunch, 13.15 men frukosten var ju också sen. 
Sen vilade barnen och jag satt med Theo.

Theo har haft ett par dagar där han bara kan sova PÅ mig. Om jag försöker resa mig upp och lägga ner han gallskriker han tills jag tar han igen och sätter mig. Han vill inte att jag går runt och han avskyr bärselen. 
Så de är lite svårt att få vardagen att gå ihop just nu. Får snabbt fixa de nödvändigaste, under stress av skrikande T. 
Har absolut inget emot att sitta med honom, tvärtom. Men eftersom jag är ensam med 4 kan jag inte sitta med 1 barn. 

Hoppas detta är övergående snart.
Imorgon ska jag köpa ersättning för känsliga magar. Får se om de kan vara de som är orsaken. 
Vet att Leya behövde de en period för att bli lugnare med. 
Han får ju sempers magdroppar varje dag och minifoam vid varje matning. Men tycker inte att de gör så stor verkan. Fast utan de kanske de skulle vara värre.

Ska även till BVC i morgon. Hoppas på bra viktuppgång. Har kämpat med denna mat, men han är inte särskilt intresserad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0