Sjuklingar

Igår vid middagen ville inte Elias ha någon mat. Han sa att han var mätt sedan lunchen på dagis då han åt 5 portioner med kålsoppa. För de första, vad är de för mat att servera på dagis och skola? Kålsoppa inte undra på om barnen blir dåliga i magen.

Men de visade sig att han var sjuk. Han hann hämta sin hink och sen var de kört. 
Bosse och han bäddade till sig nere i källaren för att vi skulle försöka förhindra smittspridning och framförallt Theo.

Men strax efter började jag må kasst. Ont i magen och körigt. Vet att jag kan få så när någon är magsjuk för de är de värsta jag vet. 
Gjorde iordning Theo för natten och sen var de kört för även mig. Fy sjutton.
Fick sitta upp och sova ett par timmar. För magen värkte så in i Norden. 
När jag väl la mig ner somnade jag som en stock. Theo sov mellan 1-5.15. Så skönt. 
Då fick Bosse komma upp och ta honom. För jag var så yr så de kändes som jag skulle svimma när jag låg ner och än värre när jag satt och ställde mig. Kallsvettig och dan. Hua. 

Nu mår jag bättre efter att fått i mig lite svag saft, blåbärssoppa och några mariekex. 
Men att bära på Theo finkar inte så bra så vi håller oss i sovrummet eller så får Bosse bära. 

Nu hoppas vi att de håller sig lugnt. För vi vill inte vara sjuka. Vi vill träffa folk och bli sociala efter ett par månader inne i huset ( pga mitt mående på slutet ) 
Tur är ju att Theo får ersättning nu. Hade inte klarat av att amma honom. 

Nu ska vi vila lite till. Inget vettigt blir gjort idag kan jag säga

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så tråkigt med magsjuka! Hoppas ni får hålla er friska nu.

2014-01-11 @ 19:56:52
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0