Om en vecka

Tiden går så otroligt fort
Nästa vecka börjar Leya på dagis. Inskolningen börjat då. Tror hon kommer gillade de.
Liam och Leya kommer då gå 15 tim i veckan. Elias kommer gå kvar sina 25 tim då han behöver samma rutin. 
Vi byter även tid till 8-13. Kan behöva den extra timman när alla ska kläs på och äta frukost osv. 

Att hämta barnen kl 12 har funkat. Men de blir stressigt. För skulle man behöva åka iväg på något ärende så blir tiden tajt. De flesta affärer ( inte mataffärer ) öppnar 10 och vi bor ju ca 30-40min ifrån allt. Ska man då vara tillbaka 12 måste man springa runt och att ha med sig en bebis då funkar inte de. 

Och nej, jag kan inte åka efter dagis och ha med mig alla. De fungerar inte med Elias. Han klarar inte av att åka hemifrån, han lyssnar inte och gapar och skriker om han inte får sin vilja igenom. Slänger sig i affärer, ute på backen och bara skriker. Så de hår inte att ta med honom. 
Om man "mutar" med något kan de fungera. Men när han fått de så bryter helvetet lös sen. Så vi håller oss hemma. 

Hemma fungerar de någorlunda. Men många turer in på rummet. 
De ska bli skönt att ta upp besöken hos psykologen igen. De har ju vart jul uppehåll och bebis uppehåll ett tag nu. 
För jag känner att detta onda mönster måste brytas nu. Jag orkar, men otroligt tråkigt att inte kunna umgås med någon. För kommer någon hem till oss lever han rövare totalt.

Säger man till om något, vad som helst så stampas de i golv, skriks, smälls i dörrar, kastas leksaker, sparkas i sängen, hoppas i sängen och ligger i sängen och skriks dumma mamma, jag vill ha...... Och så de vi tagit bort pga att han inte gör de vi säger. 

Kan säga att jag inte ser fram emot dopet. Då de kommer många. Känner otrolig stress inför de. Men de ska nog gå bra, hoppas jag.

Och på tal om dop så har jag blivit betrodd att få vara lilla Eriks gudmor. Stolt faster :-)

Gör detta med blandade känslor. Mest positiva :-)
Men eftersom jag vet att min mamma kommer att vara på plats så känns de jobbigt. Men de ska nog gå bra.
Har ju inte träffat eller prat med henne sen 25 oktober 2011. 

Nä nu ska kag ta tag i dagen här hemma. Har lite att fixa med :-)



Kommentarer
Postat av: C

Så sorgligt att du inte har bra kontakt med din mamma:( kanske dopet kan ändra på det, en chans att börja prata igen!

2014-01-27 @ 11:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0