Helgen

Helgen har gått fort som vanligt. I Fredags kom B hem tidigt och hämtade då pojkarna på dagis. Skönt att jag slapp ut igen med Theo. Jäklar vad kallt de blåste. 
Barnen testade alla vårt tålamod hela eftermiddagen. Så dem hamnade i säng tidigt. 

Efter frukost på Lördagen gick B ut med Elias, Liam och Leya för att skotta snö. Elias drog syskonen i pulka och dem hade kul. 
Jag och Theo stannade inne och fixade med maten. 

Vi har mest tagit de son de kommit. Slappat de mesta. 

Hittade en annons på en tripp trapp stol på blocket som jag ringde på. I Älvängen. Bokade tid att komma sön fm när B ändå skulle åka till jobbet. Allt bestämt. 
På kvällen får jag ett sms att hon sålt stolen till en granne. De tycker jag var riktigt dålig stil. 

Vi bestämde då istället att åka till Beginners i Borås och köpa en ny. Skulle dit en dag ändå för att fixa suffletten till syskonsitsen på vagnen. Har aldrig fått den att fungera, men nu är den spänd och funkar fint :-) efter frukost på Söndagen åkte vi dit, Bosse åkte vidare till jobbet efter vi köpt stolen ( han fick hjälpa mig stt bära den :-) Elias var hos Hanna och lekte och dem andra 3 var med. 
Efter att B åkt gick vi andra och kikade lite noggrannare i affären och sen fikade vi innan vi gick till HM. Där Theo fick en skrikattack och ingenting hjälpte. 

Liam sprang runt och gömde sig mellan kläderna. Och Leya rev ner de hon kom åt :-)
Lite halvt stressad betalade vi och gick ut. Gick till bilen och packade in barn och vagn och åkte hem. 

Elias hade vart ute och åkt pulka och hade skött sig bra. 

Hemma blev de lite haj svaj men över lag gick de bra och han fick vara uppe längre än de små och titta tv. 

I kväll känner jag mig trött. Så nu ska jag lägga mig. Imorgon ska vi till bvc igen och nu håller vi tummarna att Theo hått upp i vikt. Äter gör han iaf :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0