Theo och denna mat

Theo har ju vart lite trög med att få i mat. Ända sen han föddes.

Ersättning/ välling äts riktigt sakta och tar sån tid. Oavsett vilken flaska/ napp som används.

Gröt/ mat har han fått kväljningar av och inte velat ha.

På 6 mån kontrollen sa läkaren att jag skulle börja sockra maten så han fick smak på de goda.
Jag typ idiotförklarade läkaren. Och vägrade sockra maten.

Men så för nån vecka sedan tröttnade jag på kväljningar och matvägran från Theo och sockrade hans mat i 2 dagar. Och gissa vad? Läkaren hade rätt. Theo åt som aldrig förr och inga kväljningar.  2 dagar, och nu äter han utan socker.

De enda "jobbiga" nu är att han klarar inga som helst bitar. 
Barnmat från 6 mån har ju jätte små bitar av ex pasta potatis osv. Men de går inte att få i honom..
De är bara HIPP som har helt puréad mat. Och här i Svenljunga finns inte så stort utbud av just HIPP. 
Så de får bli lite enformigt tills lilleman accepterar små bitar.
Gröten slinker ner och all fruktpuré älskar han.

Hans mage har vart hård och han blev förstoppad, men är nu igång igen. Tacka vet jag katrinplommon :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0