Sjukt less

Så sjukt less på att ens försöka med vissa saker. Men nu ger jag upp. 

Idag skulle fotbollen börja för Elias efter sommaruppehållet. Han var ju inte med i våras då vi var sjuka en del och mycket bråk. 
Nu har han ju lugnat sig och de har gått att prata med honom. Han har velat spela hela tiden och idag åkte jag stressad till Gekås för att köpa fotbollskläder/ träningskläder och gympa skor. 

Vad får jag för de? 
Jo, stressad som fan åker vi och kommer 2 min försent. Ur med syskonvagn och i med barn, halvspringer till planen vi ska vara på. Elias gömmer sig vid mig och tänker minsann inte gå fram till dem andra ( han vet vem dem flesta är ) han skulle vara vid mig bara. Tränaren försökte prata med han men han gömde sig bara. 

Jag tappar lusten, sa till han att ska han bara vara vid mig kan vi lika gärna åka hem. Jag stressade inte som f"""""n för att stå med en tjurig unge!
Han började grina och skrika, och då försvann all mitt tålamod sa jag gick till bilen med en skrikande unge efter mig. Liam som ville titta på fotboll blev ledsen. 
Packa in barn och vagn i bilen och åkte hem. 


Regnet/ haglet stod som spön i backen när jag försökte lugna ner mig. Men de var inte så lätt med en som satt bak och skrek/ grinade att han ville spela fotboll. 

Jag varken orkar eller har lust med detta. Skulle han bara sköta sig så fine, jag hade bestämt att ställa upp och åka på fotbollen även om jag inte alls är glad i de med att ta med dem andra barnen på kvällen. ( barnen lägger sig ju mitt i fotbolls tiden ) 

Men nä, efter att bli utskämt av skrik på fotbollen idag ger jag upp. Skiter i allt som har med aktiviteter att göra för jag klarar inte av detta 



Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad trist att det gick så dåligt. Men ni kanske inte ska ge upp än, utan försöka ett par gånger till? Muta dig själv med något, så att du pallar. Choklad när ungarna lagt sig? Ett bad?

2014-08-18 @ 16:17:03
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0